Eenzaam   3 comments

Vooruit, ik ben nu toch bezig.
Eenzaam
 
Het tikken van de klok, veel te luid,
Is de sombere begeleiding van mijn donkere gedachten.
Alleen zijn is niet altijd een straf.
Waarom dan nu, waarom dit trieste gevoel?
Melancholie, ik ken u zo goed, te goed.
 
Waar zijn ze gebleven,
Allen die zich mijn vrienden noemden,
Zijn het vrienden?
Tegen beter weten in die hoop,
Een marteling der meest verfijnde.
 
Geen honger, geen dorst, geen zin om uit te gaan.
Een boek? Ik kan niet lezen.
Een brief? Aan wie te schrijven.
 
De afgrond is zwart en diep.
Van de bodem is het onmogelijk omhoog te komen.
En morgen?
 
 
 
Bea Tielenburg (1944-20..)
Posted 2 juli 2005 by Cybermum Netherlands in Gedachten

3 responses to “Eenzaam

Subscribe to comments with RSS.

  1. die van eenzaam vind ik heel erg mooi… ik hoop dat je een fijn weekend heb gehad… liefs tina xxx

  2. `heel erg mooi dit gedicht prachtig heb jij die zelf gemaakt?groetjes nieske

Geef een reactie

