Dublin Diary – dag 3   2 comments

16 september 2006
07.00 u  
  • uit bed. Door de ervaring van gisteren wijs geworden, zet ik eerst de douche aan en maak dan een kop thee. Als ik daarna onder de douche stap is het water lekker warm.
08.00 u
  • Ontbijt. Vandaag m’n eerste “Full Irish Breakfast”. Maar de white pudding mogen ze van mij houden. Brrrrrrrrr! Pudding op de vroeg morgen. Ik moet er even niet aan denken. Je kunt ook hierbij gewoon je sapje pakken en dan komt een vriendelijk meiske eerst vragen of je koffie of thee wilt. Dat komt ze dan brengen, met een mandje met toast en Soda Wheaten Bread. Roomboter en preserves staan op elk tafeltje, dus … Ondertussen wordt dan het andere spul klaargemaakt, waarna ze dat op een loeiheet bord, vastgehouden met een dikke doek, voor je op tafel zet.  En oh ja, voor ik het vergeet: de eetkamer is “downstairs”.  Voor mij dus 2 trappen af.
 klik op plaatje voor vergroting
Nou, tandjes poetsen, jasje aan en weer lopend de stad in. 
  • Bij Boyers & Co. lief shirtje van Jackpot gekocht. Shirtjes heb je nooit teveel.
  • Bij kleine Spar (jawel het barst hier van de grote en kleine Spar-winkels en ook de Centra is goed vertegenwoordigd) Shopper Jotters gekocht, om aantekeningen van mijn wederwaardigheden te kunnen maken. Ze zijn er alleen in een verpakking van 6 stuks, maar die krijgen we wel vol. (Thuis kunnen de jongens en ik ze ook gebruiken.)
10.30 u
  • Terug in het hotel. Koffie drinken en notities maken van dag 1 en 2.
11.00 u
  • Met de stadsbus (jawel!) naar County Wicklow. De hele middag doorgebracht in Knocksink Wood Nature Reserve. Veel foto’s gemaakt (zie album Dublin e.o.).
  • Aan het einde van de middag terug naar Dublin.
19.30 u ongeveer 
  • met A. dineren bij Mona Lisa. My treat. Zelden zo heerlijk Italiaans gegeten. Een lekkere rode wijn erbij en een zeer attente eigenaar (een echte Italiaan), die er zichtbaar van genoot dat ik zo zat te smullen. Toen we uiteindelijk opstapten, vroeg hij of ik hem echt zomaar wilde verlaten. Oozing charm! Grinnik.  Ik: ik wil niet, maar ik moet wel. En dat spel werd herhaald in meerdere variaties.
  • Het zal een uur of half elf geweest zijn dat ik op de bus stapte om naar het hotel te gaan. Mijn beentjes weigerden verdere dienst.
22.45 u
  • Oogjes toe en snaveltje dicht. Dromen van mooie natuur,  lekker eten en drinken en charmante Italianen.

engelenboom                   leprechaun crossing

Posted 25 september 2006 by Cybermum Netherlands in Reizen

2 responses to “Dublin Diary – dag 3

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hoi lieverd
    heerlijk die verhaaltjes allemaal lezen,en volgens mij heb je het er reuze naar je zin gehad.en sorry ,moest wel ff lachen bij het stukje onder de douche dat het water steenkoud was,en vond het tegelijk sneu voor je,maar ik zie dat dan echt voor me he?,wanneer je er met een sprong weer hard onder weg gaat.En dan dat met die bedlampjes haha.zou ook typisch iets voor mij zijn.
    ik blijf je verhaaltjes volgen,vind het veels te leuk om te lezen
    ik ga nu nog ff iets in je gastenboekje plakken
    ik wens je nog een fijne avond en voor strakkies lekker slapen
    liefsxxx dikke knuf nieske,en ook van mijn zieke rosie

    ๑۩۩๑micky๑۩۩๑
  2. Das nou toch echt grappig he….allebei boodschappen doen bij de Spar…die hadden ze in Bulgarije ook….
    whahahahahaha!!!
     x Connie

Geef een reactie

