Jean Dulieu overleden   2 comments

Lees ik net op RTL Nieuws dat Jean Dulieu, de geestelijke vader van Paulus de Boskabouter is overleden. Hij is 85 jaar geworden. Van 1946 tot 1984 schreef Jan van Oort, zoals hij eigenlijk heette, over de avonturen van “zijn kleine held in bos en veld”.
 
Wij hadden vroeger thuis distributieradio en ik herinner me, dat ik dan ‘s-avonds voor ik naar bed moest, lekker knus onder het dressoir naar Paulus de Boskabouter lag te luisteren. Zie je het voor je?
   Image Hosted by ImageShack.us
Gregorius was een das en Oehoeboeroe was uiteraard een uil. Hij zei altijd dat dingen “helendal zeer nogal wel zo tamelijk buitengemeen” iets waren.  Hoewel, van dat “buitengemeen” ben ik niet helemaal zeker. Het kan zijn dat ik dat er later zelf bij verzonnen heb. En dan was er nog Eucalypta. Zij was een heks.    

eucy                                                                      Image Hosted by ImageShack.us

Eucalypta                                                                                                                                                     Paulus
This is about my learning of the death of the author of a children’s series that I listened to on the radio when I was a child. He was 85. He wrote about the adventures of his “little hero in forest and field” from the year 1946 to 1984.
Posted 3 december 2006 by Cybermum Netherlands in In memoriam

2 responses to “Jean Dulieu overleden

Subscribe to comments with RSS.

  1. Paulus de boskabouter, heb ik ook nog meebeleefd, jeugdsentiment, hihi!
    Ik wilde even zeggen dat ik die linken naar je fijn weekend plaatjes zo leuk vind, die als reactie onder t logje staan. Leuk gedaan zeg!
    Geniet van je rustige weekend!
    xxx Connie

  2. Oehoeboeroe, en dan met zo’n diepe kelige stem…………………
    En Eucalyptaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, met zo’n krakerige schelle stem.
    Ik weet het ook nog…………………, maar dan later……. van TV.
    x sjerrie

Geef een reactie

