Niet meer zo ziek … / Not so sick anymore …   2 comments

… maar ook nog niet echt beter.
Gisteren was de zoveelste dag op rij, dat de heggenmussenmannen hier achter elkaar hun parelende liefdesliedje ten gehore brachten. Eerder was het mij niet echt opgevallen, omdat ik daar veel te beroerd voor was. Met hun klatergouden keeltjes doen ze zelfs de nachtegaal concurrentie aan. Ze zijn echt op vrijersvoeten, weten van geen ophouden.
En gisteren dus, hebben ze mij met hun zang uit mijn ziekbedje gelokt. Het was ook verder een stralende dag en hoewel ik eigenlijk nog niet naar buiten mocht (mede vanwege een medicijnkuur waarbij ik niet in het zonlicht mag komen, snik), kon ik mij niet beheersen toen ik ook nog koninklijk bezoek kreeg. Ik zou het mijzelf niet hebben vergeven als ik niet tenminste geprobeerd had een plaatje van Hare Majesteit te schieten. Het leek wel of Mevrouw de aardhommelkoningin (Bombus terrestris) alleen even de resten van het vogelmenu kwam inspecteren.
Op slag was ik alle ellende en akelige koortsdromen van bloedstollende achtervolgingen door ijsberen en mannen met bijlen en knuppels in ijzige koude vergeten. Daar kan ik dus geen verslag van doen.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

… but not really well either. 
Yesterday was the umpteenth day in a row that the males of the hedge warbler here were continuously performing their beautiful lovesong. Before, I didn’t really notice, because I was far to sick. With their golden little throats they’re even competing with the nightingale. They really are exuberantly courting, won’t stop.
And so, yesterday, they lured me out of my sickbed with their song. On the whole it was a beautiful day and although I really wasn’t allowed to go out (partly due to a course of treatment with a medicine that prohibits exposure to sunshine, sob), I couldn’t control myself when I also got a royal visit even. I wouldn’t have forgiven myself if I hadn’t even tried to take a snapshot of Her Majesty. Madam Queen buff-tailed bumblebee (Bombus terrestris) just came by to inspect the remainder of the birdmenue, it would seem.
Instantly, I had forgotten all the misery and horrible feverish dreams of bloodcurdling pursuits by polar bears and men with axes and clubs in icy cold. So I can’t report about those.

Posted 12 maart 2007 by Cybermum Netherlands in Gezondheid en welzijn

2 responses to “Niet meer zo ziek … / Not so sick anymore …

Subscribe to comments with RSS.

  1. Heej lieve Bea,
     
    Ik ben blij weer een teken van leven te zien…!
    Je moet genoten hebben van deze dag, ondanks je medicijnen…wat had je precies? Flinke griep?
    Snel opknappen nu hoor, want die griezelverhalen van mannen met knuppels op de noordpool klinken niet echt goed!! Brrrrrrrr……
    En hoewel ik het beestje op de foto een beetje griezelig vind, is ie ook wel weer mooi!
    Het stikt trouwens overal ook van de lieveheersbeestjes, is je dat ook opgevallen? De kinderen op t werk vinden ze prachtig en waren er dan ook een hele poos zoet mee… dat ze weg kunnen vliegen is wel heel gek, maar een leuk spel is het om ze daarna weer te zoeken, en dat lukt best goed met zoveel van die beestjes! Grappig gezicht is het.
    Nou, ik wens je nog een beetje beterschap en dat je maar snel weer de oude bent…..en kunt genieten van de zon!!
     
    Liefs, Connie

  2. Lees net van de lieveheersbeestjes, mijn buxus zit onder en ze paren de hele dag in het zonnetje. Gelukkig dat je er weer een beetje bovenkomt. Niet te lang mee lopen, voor je het weet heb je longonsteking. Zonnetje en vogelgezang brengt onze kop op hol, iedereen smacht naar zon.

Geef een reactie

