De Tillefonne – de oplossing   8 comments

Herinneren jullie je mijn raadseltje “wat is de Tillefonne” van 13 september jl.? Onze razend knappe muts Murwari heeft het geraden. En verdiend vind ik.
Hier volgt de complete uitleg.
De Tillefonne is een ėėn tegel breed kerkenpad, dat Workum verbindt met de dijk die vroeger de Zuiderzee buiten de deur hield.
Vroeger werd het pad gebruikt door mensen die voor handel en kerk naar Workum gingen.
Nu is het een leuke wandeling en kun je er mooi dichtbij de Workumerwaard mee komen om b.v. mooie foto’s te maken.
Deze foto, maar dan een beetje verstopt, onderin het betreffende blog is er dus ook een van de Workumerwaard.
Workumerwaard
Hier is er nog eentje.
Workumerwaard-2

Posted 4 oktober 2008 by Cybermum Netherlands in Varia

8 responses to “De Tillefonne – de oplossing

Subscribe to comments with RSS.

  1. jippiieeee Proficiat Knappe Muts.

  2. I love your panaramic pictures. Good job!
    Yes, the mama cat will bring me the new kitties when she’s ready.
     
    Best,
    Nan
     

  3. Erntig hé, dat de Friezin onder ons het niet eens wist……………….. en moest googelen…………. Grinnnnnnnnnnn
    Fijn weekend
    xsjerrie

  4. De Friezin onder jullie wist het kennelijk niet….. maar dat unne Bels het wist en den Ollanders geen van allen, is bedenkelijker :-(

  5. Leuke opsteker … lijkt me een Workumerwandeling waard😉 GreetszzzBenona

  6. Ik heb me een punthoofd zitten en gebedeld maar Bea liet niets los. Handelaren, kerken, heeft niets met Kerk te maken, wek met  foto’s en een weiland met vogels….. Vanmorgen zaten we te babbelen en het liet me niet los, maar googelen is mijn eer te na. Zeg ik wandelpad, zegt ze je voeten schroeien van de warmte en blijf aan je voeten denken en weg was ze. Koffie drinken. Nou dan ligt een voetpad voor de hand. Vraag haar later wat is het verschil tussen een wandel- en een voetpad ? Is hetzelfde zegt ze alleen stond wandelpad op chat en niet op space. Weet nu ook wat een huulbezem is of was het huulkeerder ? hihi. Een kerkepad.
    Deze Belz is een beetje dyslectisch, het wordt ook erger naarmate de avonduren korten worden, maar blijkbaar nog niet helemaal zot :-)

  7. prachtig zeg. nooit geweten toen ik in friesland woonde.. snik.
    :-)

  8. Thanks for you visit..sure is good to be back again. Now I have to start from scratch again :)
     Hope you are well, take care love Tracey xox
       000000___00000                    00000000_0000000                    0000000000000000                      00000000000000                         00000000000                             00000                                 0 

Geef een reactie

