Nu even niet / Not just now   11 comments

Voorlopig ga ik even geen uitgebreide rondes doen en ik las een korte pauze in op deze space. Op Eerste Kerstdag is de vrouw van een van mijn neven plotseling overleden, 46 jaar oud, zoontje van 12. De dag na Kerstmis is een dierbare vriendin van de familie overleden. Omdat het zo schrikbarend glad was, konden wij niet eens naar de begrafenis (aan de andere kant van het land). Dus moest ik nodig wat doen en ben ik begonnen aan een complete interne verhuizing. De helft van een tweedelig bureautje is van de 1e naar de 2e verdieping verhuisd. Dat staat nu bij Lennart (die nog steeds niet terug is van zijn lan-party, HA). Een complete boekenkast met inhoud is al uit elkaar genomen, van beneden naar boven verhuisd, naar mijn werkkamertje, weer in elkaar gezet en opnieuw ingeruimd. Met hulp van mijn onvervangbare C. en haar oudste zoon (14 jaar). Dat was deel 1. Nu ben ik bekaf en ik heb besloten eerst normaal weekend te houden en pas volgende week verder te gaan. Dan moeten 4 boekenkasten leeggehaald worden. Drie daarvan moeten verhuisd worden naar de andere kant van de kamer en eentje wordt een kwartslag gedraaid, zodat hij tegen de korte wand komt te staan. Dan moet de hele zaak weer ingeruimd worden. In de kast die het dichtst bij de eettafel komt te staan komt dan serviesgoed in plaats van boeken en de rest moet dan maar gewoon anders verdeeld worden. Dat wordt deel 2. In deel 3 van de verhuizing komt er een schouw met een electrisch inbouwhaardje tegen de wand waar eerst die 4 boekenkasten stonden en gaat de TV naar die kant van de kamer. Waar ik de geluidsapparatuur laat weet ik nog niet. Dat hangt ook een beetje af van de hiervoor genoemde veranderingen. De hele zithoek moet ook nog worden omgedraaid. Daarna kijk ik eerst of er eventueel nog iets nieuws moet worden aangeschaft en dan: decoreren maar.
O en geen zorgen, de kat vindt het allemaal prachtig tot nu toe.
—o0o—
For now I’m not going around visiting spaces of friends and I’m going to take a short break from this space. The first day of Christmas the wife of a cousin of mine died unexpectedly, age 46, son of 12. The day after Christmas a dear friend of the family died. Sincethe roads were so terribly icy we couldn’t even attend the memorial service and funeral (on the other side of the country). So I desperately needed to do something and I started a complete internal move in the house.
Half of a 2-part desk has been moved from the first floor to the second. It is now in Lennart’s room (he still is not back from his lan-party, HA). An entire bookcase with its contents has already been taken apart, moved from downstairs to my study upstairs, reassembled and filled up again. With the help of my irreplaceable C. and her eldest son (age 14). That was part 1. Now I am dead tired and I have decided to first have a normal weekend and not continue the move until next week. Then 4 bookcases have to be emptied, Three of those have to be moved to the other side of the room and one is going to be turned a quarter, so that it will stand against the short wall. Then the whole kit and caboodle has to be filled again. In the cupboard closest to the dining table I’ll put crockery instead of books and the rest will just have to be arranged differently. That is going to be part 2. In part 3 of the move a fireplace is going to be put where those 4 bookcases used to be, with a small built-in electric stove and the TV goes to that side of the room. I do not yet know where the audio-equipment is going to go. That also depends a bit on the heretofore mentioned changes. The entire sitting area has to be turned around as well. After that I’ll see if maybe something new has to be acquired and then: let’s decorate.
Oh, and not to worry: the cat is having a ball so far.
Posted 3 januari 2009 by Cybermum Netherlands in In memoriam, Varia

11 responses to “Nu even niet / Not just now

Subscribe to comments with RSS.

  1. Allereerst gecondoleerd. Geen goed begin van 2009….. En verder…… wat een ingrijpende plannen… maar dat is nu juist wel weer leuk als start van het nieuwe jaar.. dat is echt met een schone lei beginnen…… De beste wensen voor dit nieuwe jaar, Bea……Liefs,Agnès

  2. Gecondoleerd Bea,vreselijk zo’n jonge vrouw nog.Het is goed dat je je bezig houd met een beetje herinrichten van je woonkamer,dat geeft de nodige afleiding,en heb je iets om naar toe te leven. Ondanks de droevige berichten,wens ik je toch een heel goed 2009!Groetjes van Edward.

  3. Lieve Bea,Gecondoleerd! Ik wens je heel veel sterkte toe meis.. gelukkig is Romke er nog doe zal wel voor wat afleiding zorgen.hou je haaks meis zal aan je denken.

  4. Dat hakt er flink in Bea; ik kan me voorstellen dat je even met je hoofd ergens anders bent en alle trivia hier even laat voor wat het is: trivia. Opruimen is kennelijk voor jou een uitlaatklep dus ga er rustig mee door. We zien je wel weer verschijnen. Sterkte meis! Ilona

  5. Gecondoleerd en sterkte Mum! Ik zal aan je denken. Laat je handjes maar wapperen. Ben benieuwd hoe het allemaal wordt. Ik denk aan je.xxxsjerrie

  6. Hi Bea – You’ve bitten off a big chunk of work! I ccan see how you need to take a break from something, in this case blogging. But please hurry back!Best,Nan

  7. Bea, ik voel met je mee ! Veel sterkte. En dan net in deze periode.Karina.

  8. Bea gecondoleerd van mij en sterkte met de interne verhuizing.Maar komt zeker goed is je wel toevertrouwd. doei doei Meisje Oma.

  9. Good heavens Bea, you have been one busy bee… Ha, ha! Pace yourself, you don’t want to overwelm the kitty. Most cats just love a empty box, and then have to inspect each as they are filled. I hope your Christmas was wonderful, and your New Years as well! Hurry back as I love reading of you and kitty’s adventures. Have a great year, Donna

  10. Lieve schat, ik had het je al laten weten maar nogmaals mijn condoleances en ruim maar zolang het je goed doet.Ik denk aan je en we zien je weer…..sterkte.KnuffelSan

    °○°Alexandra
  11. Jeete, je krijgt het wel voor de kiezen zeg. Ik wens je heel veel sterkte.Waarom altijd met feestdagen, ik heb geen idee.Kijk uit met het ruimen, gooi niets weg waar je later spijt van heb.groetjes

Geef een reactie

