Nationale IQ test / National IQ test   8 comments

Hebben jullie vanavond ook meegedaan aan de nationale IQ-test van BNN op Nederland 1?
Er waren 56 vragen in 5 categorieen: taal, logica, rekenen, ruimtelijk inzicht en geheugen.
Ik had 46 antwoorden goed en 10 fout. De meeste – 6 – fouten zaten bij mij in het rekenen. Dat klopt ook wel want daar ben ik slecht in. In ruimtelijk inzicht zaten er 3. En er zat er 1 in de geheugenvragen. Het schijnt dat ik een IQ van 146 heb.
Zou die test wel kloppen denk je?
Nou mensen, die taalvragen vond ik een makkie. Die had ik ook allemaal goed. Ik zal het aantal vragen per categorie er nog even bijzetten. Taal-16, logica-6, rekenen-13, ruimtelijk inzicht-9 en geheugen-12.
Zo, dat plaatst de score misschien een beetje in perspectief.
—o0o—
This evening there was a national IQ test on TV. I took part at home and I hardly dare write down the result. It seems I have an IQ of 146. I wonder if that test was a good one.

Posted 28 januari 2009 by Cybermum Netherlands in Varia

8 responses to “Nationale IQ test / National IQ test

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ooit meegedaan. Het kan per keer dat je meedoet enorm verschillen hoe je het doetHangt ervan af in wat voor "staat" je bent heDie keer scoorde ik bovengemiddeld, grinnnnnnnnnnnnnn

  2. Heb niet meegedaan, want ik was bij het "Open Huis""van de school vandaag. Ik kan hem vast nog wel ergens vinden…..Dan kan ik hem alsnog maken….Agnès

  3. Heb meegedaan maar rekenen, belde dochter en later de mutsen in het bakkie dus niks meer meegekregen jammer.goe van je Proficiat. de oudjes doen het nog goe hoor. trusten

  4. Bea, dat heb jij heel goed gedaan !! En … is kwissen niet plezant ? Zeker als je toch één en ander weet ;-)P.S. Ik heb op mijn site twee linkjes toegevoegd in verband met de Belgacom reklame. Op de website van hetreklamebureau (waar het volledige TV spotje te zien is) moet je het fragmentje misschien 2 x afspelen want de eerste keer kan het haperen.Groetjes,Karina.

  5. Go ahead and brag about, if you dare. Sure enough, when you do, someone wil point something less than intelligent you did just the other day. LOL

  6. Dat lijkt me heel goed van je. Jammer dat ik het niet gezien heb. Vrouwen schijnen een slecht ruimtelijk inzicht te hebben.. waarom weet ik ook niet. Maar jij scoort, hoor.

  7. Zeg Einstein, we overdrijven toch niet he? Ik wil niet lullig doen hoor maar ik vond het een test van niks. Ik twijfel echt niet aan je intellect Bea, integendeel, maar we hebben toch wel voor hetere vuren gestaan, denk ik. Bij een psychologische test voor een sollicitatie gaat het er wel even anders aan toe. Maar ik denk dat ze het "leuk" moeten houden voor een groot publiek en dat haalt de gemiddelde score natuurlijk wel naar beneden. Toch goed gedaan hoor, het gemiddelde bij de vrouwen lag op 114. Chapeau!

  8. ha beamet half oog meegegeken, vond de vragen vrij makkelijk.misschien dat het je de ene keer beter ligt dan de andere keer.maar harstikke goed van je gedaan.En girl hebben wij afgeleid.Even wachten els, zit nu bij rekenvraag…..shit hij is al voorbij.dus girl bij deze….. Sorrie.

Geef een reactie

