Plezier en groei / Fun and growth   13 comments

Afgelopen zondag is Diesel voor het eerst naar de puppy-jachtcursus geweest. Er werd getraind in drie groepen van 3 tot 5 honden van verschillend niveau , elk met hun eigen instructeur. Maar dat was leuk! Van sommige dingen kwam geen bal terecht natuurlijk, omdat meneer was afgeleid door werkelijk van alles en nog wat. Hij moest bv. een sleepspoor volgen, maar hij rook zoveel andere interessante dingen, dat daar niet veel van terecht kwam. Zwemmen deed hij echter als de beste. Als een regelrechte waterrat. En hij zwom 3x zoveel als de andere beginnelingetjes, omdat een paar uit de kluiten gewassen Duitse staanders bij hem het water insprongen en hem uiteindelijk aan de verkeerde kant van het water op de oever lieten klimmen. Pas toen hun eigenaren eindelijk op het idee kwamen om ze bij zich te roepen sprong Diesel de plomp weer in en zwom naar mijn kant, waar ik hem uiteraard jubelend beloonde met wat lekkere pens. Daarna kwam het leukste gedeelte voor hem. Alle kleinere en grotere pups mochten los en heerlijk met elkaar spelen, terwijl de baasjes koffie (en sommigen jachtbitter) dronken. Nat en zwart van de modder was hij. Maar wat een feest. Daar had hij best een autoritje in de bench van een half uur heen en een half uur terug voor over.
Hij heeft trouwens echt wel een soort van zelfreinigende vacht: toen hij droog was, was hij weer mooi wit. Daarna heb ik hem nog even lekker geborsteld en zag hij er weer fris en fluffy uit.
Wij waren trouwens nog niet lang thuis, toen er gebeld werd. Op weg naar de berging, waar wij altijd door binnenkomen en naar buiten gaan, de achterdeur zeg maar, liep ik langs de voordeur en zag in de ruitjes een bekend koppie naar mij kijken. Wie stond daar voor de deur? Juist, muts Betty! Haar Piet zat nog in de camper, maar niet lang. Als ik niet zo bezig was geweest met andere dingen zou dit mij niet zo verbaasd hebben, want dan had ik geweten dat zij met de camper een paar daagjes hier in de buurt (Ommen) zouden zijn. Nu was ik hartstikke blij verrast. Het was een puinhoop in m’n huis, want ik had nog niet gestofzuigd en gedweild, maar dat kon me niks schelen. Enig vond ik het, zo onverwacht. Daar hou ik van.
Zo en nu voor wat betreft de groei. Vorige week dinsdag was ik met Diesel bij de dierenarts voor een kennismakingsbezoekje. Meneer woog toen 5 kg.
Gisteren waren we er weer, nu voor de cocktail enting met 9 weken en de enting tegen kennelhoest. Wat dacht je wat? Meneer woog 6,5 kg! Ik heb hem in die week zien groeien. Een van de buurjongens zei dat hij hem haast kon horen groeien, grinnik. Benieuwd hoe dat er nu uitziet?

Photobucket

Last Sunday Diesel went to the puppy gundog training for the first time. He had a ball! And he swims like a vole. The best part came after the training when all the puppies could run around without a leash and play together, while their owners had coffee (and some a more spirited drink).
As for the growth: Tuesday last week we went to the vet to get acquainted and Diesel then weighed 5 kg. Yesterday we went again for his 9 week cocktail injection and against kennel cough and he weighed 6,5 kg! You can see him grow. Some boy from the neighborhood said he could hear him grow, grinn.

Posted 6 mei 2009 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

13 responses to “Plezier en groei / Fun and growth

Subscribe to comments with RSS.

  1. "hear him grow" – I like that. :)

  2. Haha, gekke Diesel…ja tis ook allemaal wat, die nieuwe indrukken, geurtjes en spelevriendjes, blijf dan maar eens bij de les. Hij is echt schattig Bea!Wat leuk dat Betty kwam binnenvallen, surprise, surprise.Zal wel weer een gezellige bende zijn geweest ;))Liefs,San

    °○°Alexandra
  3. Dat wordt een pracht hond. En de baas/hond verhouding krijgt een 10. Die Betty. Wat vond ze ervan?xsjerrie

  4. Volgens mij vond Betty hem leuk. Hij mocht van haar met haar slippers spelen, want ze had toch net nieuwe gekocht zei ze, omdat ze deze kwijt was, o…,ooo…. En volgens haar was Piet later zelf zo ongeveer veranderd in een puppy. Zat onder de haren, hihi. (Alleen waren dat haren van Romke. Piet zat in "zijn" stoel en die was dus nog niet gestofzuigd.) Ze zal er zelf misschien nog wel iets over willen schrijven denk ik.

  5. Betty is dol op honden van een ander. Je ziet hem groeien inderdaad. Leuk dat ze even langskwamen.

  6. Een echte knuffelhond met z’n 6.5 kilo. Niet alleen leuk maar ik denk ook zeer nuttig, zo’n hondentraining

  7. Tje wat gezellig dat Betty binnen kwam vallen leuk joh.En de puppyjachtcursus wat fijn ga je de volgcursusook zelf doen? Leuk is dat veel plezier. Lekker leven in de brouwerij met alle twee belhamels.Diesel heeft al van die trouwe oogjes. en de vloer laat maar zitten whahaha. Ik heb al een droogloopmat gekocht, van de week met die regen dan is naar binnen naar buiten en met het drinken slobbert alles in de snorharen het huis door een knoeilappie is het.Nu mag ze op de mat een dansje maaken en een brokkie dan zijn de pootjes droog grinn. doei doei.monster

  8. @Henk: idd zeer nuttig die training Henk. Drenten zijn notoir eigenwijs en als je een reu hebt, zoals ik, moet je helemaal wel zorgen dat je hem goed onder appèl hebt. Anders is meneer straks degene die mij uitlaat ipv andersom, grinnik.

  9. Hm………………. van alle honden kunnen de teven de dominanste zijn. After all: zij houden het ras in stand. En zij bepalen welke reu er überhaupt ‘mag’………………………….. Heb er drie meegemaakt. Twee herders en een kruising rotweiler bouvier, een rotier om zo maar te zeggen. Allemaal schatten, allemaal vaak te logeren gehad…………………. En onze reuen hadden niks in te brengen…………….xsjerrie

  10. Hij kijkt me aan en zegt met zijn ogen:Nee, is niet jou slipper, ik ben lief nu.Maar het is een geweldig beest, Romke trouwens ook.En vuil ………………….. niks van gemerkt, ja die stoel.Eigenwijze Piet hè, hij was gewaarschuwd.Vraag me nu af of de andere mutsen gaan bibberen.Dekking, oppermuts komt lang om te controleren.Nou ………………………. de volgende kan wel eens Sandra worden.Of Miezers want we gaan naar het WMC in Heerlen/Kerkrade.doei

  11. Dekkinggggggggggggg

    °○°Alexandra
  12. Dat smoeltje is toch om op te vreten…. oooow wat een heerlijke hond is dit!

    • Ilona •
  13. Lieve hond.. die oogjes. :-)

Geef een reactie

