Wat er op 1 ochtend mis kan gaan   6 comments

Vanochtend, zoals gewoonlijk in deze tijd in de auto voor een ritje naar het bos om lekker een uurtje te wandelen (c.q. dollen en rennen) met Diesel. Ben amper 2 straten ver als ik groot geraas hoor en paniek achterin voel. 2 Tellen later Diesel’s snuit in m’n nek. Ik aarzel geen moment en zet de auto op de dichtstbijzijnde parkeerplaats. Die is gelukkig direkt links aan de overkant en er is verder geen verkeer.
 
Wat denk je? Diesel was weer es zo enthousiast, dat hij niet direkt wilde gaan zitten en heeft al draaiend z’n dikke togus met een vaartje tegen een poot van het hondenrek gesmakt. De poot is er finaal onderuit geklapt en het hele rek kwam naar achteren en schuin naar beneden.
Wat doe je dan? Ik heb hem het jachtlijntje omgedaan, heb de auto afgesloten en ben te voet verder gegaan. Wij vertrokken om kwart over 7 en waren om 9 uur weer thuis. Ik heb m’n dondersteen in de kamer geparkeerd, vanwaar hij toegang heeft tot de keuken. Heb hem brokken en schoon water gegeven, heb zelf even getoiletteerd en iets luchtigers aangetrokken en ben toen de auto gaan ophalen.
 
Anderhalf uur later – ik was net klaar met het leeghalen, stofzuigen, etc. en weer inpakken van de auto – de bel. Stond de kennelbouwer aan de deur. Wat dacht je dat hij me hoogstpersoonlijk kwam vertellen? Degene van wie hij z’n spullen betrekt had hem lelijk laten zitten: hij had het bestelde golfplaten dak van de kennel niet (meer?). Het zijn lichtdoorlatende, met glasvezel gewapende polyesterplaten, die bescherming bieden tegen regen, wind en felle zonneschijn.
En nu komt het: inmiddels is de fabriek, waar ze die dingen maken dicht vanwege de vakantie!
Resultaat: i.p.v. a.s. maandag, kan de kennel, op voorwaarde dat het spul er uiterlijk maandag 16 augustus is, op z’n vroegst de daarop volgende dinsdag gebouwd worden. Het heeft geen zin om de man een aantal keren heen en weer te laten rijden en de kennel in gedeelten op te bouwen. Dat zou bovendien veel te duur worden.
 
Enfin, laat ik het maar van de positieve kant bekijken: ik heb nu genoeg tijd om in mijn eigen tempo het paadje naar de kennel af te maken voordat die er staat (kom niet verder dan 3 of 4 tegels per keer).
 
O, en net kreeg ik ook nog bericht dat de timmerman die een nieuwe vensterbank in de woonkamer zou maken voorlopig is verhinderd: hij zit na een operatie met twee pinnen in z’n voet en in het gips.
 
Ik wens iedereen maar gelijk een prettig weekend en dat het jullie maar beter mag vergaan dan mij vanochtend. 
Posted 23 juli 2010 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

6 responses to “Wat er op 1 ochtend mis kan gaan

Subscribe to comments with RSS.

  1. Sommige dagen zijn niet altijd leuk en alles komt gelijk dan ,maar probeer er een goed weekend van te maken

  2. Heb eens even opgezocht wat een Togus nou eigenlijk betekent. Bargoens dus voor kont, achterwerk of reet. Hahaaaaa.Soms zit het mee en soms zit het tegen en nu zit het dus even tegen.Als ik errug boos ben sla ik de kat in elkaar en gooi ik altijd wat lege bierflesjes tegen de muur. Dat helpt maar geeft wel altijd zo’n rotzooi.GRAPJUHHHHHHHHHHHHHH

  3. Dat was een hectische morgen Bea, jammer dat het dan allemaal tegelijk komt maar aan de andere kant is het misschien wel het beste, Alles sal reg kom zei Paul Kruger (alhoewel?) Het is nu nog even balen maar toch een heel prettig weekend gewenst, liefs, Ann.

  4. Soms heb je dagen waarvan je denkt, kunnen we deze niet overslaan? Goed dat je positief blijft Bea, het moet toch een keer weer beter gaan hoor! Ik wens je een fijn weekend.Groetjes van Edward.

  5. Drie op een rij. Dan moet het vanaf nu goed gaan. xsjerrie

  6. Bah.. wat een ellende toch in de wereld. Het ergste is natuurlijk dat je ook nog geduld moet hebben. Maar het komt natuurlijk helemaal goed Bea.

Geef een reactie

