Vlinders   12 comments

Derk Jan ten Hoopen
Uit de bundel: Gedachtenzaod
Ne stille hand strek deur mien haor.
Iej hadden miej niks oet-eleg.
Toch heb iej daor, heel aeven maor,
miej zonder woorde eets ezeg,
waor zelfs gedachten zwegen
Iej hadden miej niks oet-eleg
maor waor neet-praoten stilte breg,
kö’j vlinders héúren vlegen.
 http://cybermum.spaces.live.com/

Kleine zomervlinder

Familie: Spanners – Geometridae

Posted 15 augustus 2010 by Cybermum Netherlands in Gedichten

12 responses to “Vlinders

Subscribe to comments with RSS.

  1. Een bijzonder mooi gedicht met een prachtige foto erbij, wat een mooi vlindertje, hier zie je eigenlijk alleen maar vosjes, atalanta’s, dagpauwogen, koolwitjes en citroenvlindertjes, ook heel erg mooi maar zo’n teer blauw vlindertje is toch heel bijzonder. Van je gedicht moest ik even slikken, voor mij heel herkenbaar zonder woorden iets zeggen. Liefs, Ann.

  2. De vlinders waaien hier vandaag allemaal weg. Het stormt.Deze ken ik niet, wel heel mooiFijne zondag!xxsjerrie

  3. Jammer van de tekst in het Swahili. De foto is een beauty zoals ik al heb beschreven

  4. Bea heb jij zulke turquooise vlinders in de tuin???? tjee wordt er hier eentje giga jaloers ,,, een vlinder zegt vreselijk veel. Laatst nog bij Wendela voordat ze heenging was haar tuinvol met wonderschone grote vlinders, ze kreeg even de kracht om voor het laatst met mijde tuin in te gaan. Sorry dat ik een droef verhaal hier neerpen, maar denk daar nu aan.en toch ook wel weer mooi eigenlijk.Ik heb mijn liefdesvlinders nog steeds niet gedresseerd, fladderen almaar rond.-x-«B»

  5. vlinders horen vliegen , ja dan moet je wel heel stil zijn, maar prachtige foto van een prachtig vlindertje , ik ken hem niet maar hij is prachtig

  6. Een hele mooie vlinder, en mooi gedicht!

  7. kan het lezen, is het zeeuws ?en diesel word toch ook al weer bijna een jaar.?en de benen, lijkt op het huisje van rita maar weet het niet wie zijn benen het zijn.lees expres niet de reacties.en varkens poten vinden, raar.je moet nog oppassen dat er geen zot rondloopt die ze vergiftigt heeft.

  8. zo weer even bijgelezen.nog vakantie of alweer werkende?nog een hele fijne avond of vakantie.liefs els

  9. @tante els: het is geschreven in de streektaal van Achterhoek en Liemers. En hoewel ik officieel met pensioen ben, werk ik elke dag. Zoals iedere huisvrouw en moeder toch?

  10. Hé Pensionada dat was toch bekend? Vanavond wakker over vlaggende Diesel geklept. Sandor had daar ook een handje van hè, niet te kort zeg. Die werd gecastreerd, kláár en over. Hum…………. ♥Ik geniet nog steeds na………………..

  11. Wat een bizondere vlinder.. mooie foto mum.

Geef een reactie

