Zwaar dialect   5 comments

Jouw Vlaams-Nederlands woordenboek heeft me op het idee gebracht. Murwari ik hoop dat je deze grap kunt waarderen!
 
’t Huuske’
 
Moeder was druk in de keuke toeng ze inies kèihard riep:
"Vader, godis baute noar ’thuuske en mokt die zitplank is."
Vader roept trug: "Dor is toch niks mis me ’t scheithuis."
dan  moeder wer: "’t is wel waor jong, mokket nei mor in orde."
Dus vader wer noar baute noar ‘t weecee, bekeket is en roept wer trug: "Mengs, der is echt Hielemaol niks misme."
Moeder roept wer trug: "Nou, stekt auwe kop mor is in ‘t schietgat."
Kekt goe rond en roept: "Mengs, in da gat is oek niks mis."
Moeder roept wer: "Nou den kommer mor trug out me  aowe kop."
Vader wil zeine kop out t gat omhoog trekke en roept den beangstigend: "Moeder, helpt mei is, want het hor van miene board zit vast in een spleet van de plank!"
Waoroep moeder rupt: "Doe farrem zier he!"
 
 
Wel moet ik er heel eerlijk bij zeggen dat ik deze heb overgenomen van het blog van een Vlaams Drenten-baasje.
Posted 11 september 2010 by Cybermum Netherlands in Geen categorie

5 responses to “Zwaar dialect

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wháhááá, foei toch Mum.

  2. Bea ik snap er de helft niet van, het is me het taaltje wel hoor, dat manneke zit lekker rustig, boekje erbij en dikke muren, nog een fijne zondag, knuffel voor Diesel en liefs van mij voor jou.

  3. Als ik het goed begrijp is de clou zijn baardhaar en haar schaamhaar?

  4. Slimpie

  5. hhihihi …… dit is nu echt sfeervol sch**ten….

Geef een reactie

