Harry Mulish overleden   4 comments

Schrijver Harry Mulisch is zaterdagavond op 83-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn uitgeverij De Bezige Bij vandaag bekendgemaakt. Hij overleed aan de gevolgen van kanker.

Zijn dood markeert het einde van een literair tijdperk.

Posted 31 oktober 2010 by Cybermum Netherlands in In memoriam, Varia

4 responses to “Harry Mulish overleden

Subscribe to comments with RSS.

  1. Alles uiteraard gelezen over het overlijden van Mulish maar de man is toch nog 83 jaar geworden, de dood slaat niemand over en hij laat een geweldig oeuvre na dus vergeten is hij nog lang niet. Zelf heb ik hem op TV weleens in een documentaire gezien, maar echt een aardige man kon ik het niet vinden hij katte mij teveel op andere schrijvers. Niettemin is er toch wel weer een groot Nederlander overleden en dat is altijd jammer. R.I.P. Harry Mulish, er zullen er veel om je treuren. Mooi dat je er een blogje over hebt gemaakt Bea, bedankt voor het delen.
    Liefs, Ann.

    • Kende hem niet persoonlijk, dus kan niet zeggen of hij aardig was of niet. Wel van gezicht trouwens. In een grijs verleden toen ik nog in Den Haag woonde en werkte zag ik hem eens met een stelletje “bewonderaars” neem ik aan, uit “Tokkie” (was vlak bij “Des Indes” volgens mij. Bestaat het nog?) komen. Ik begrijp dat soort groupies niet. De man was een groot schrijver en dichter en that’s it.

  2. ik kan wel van alles zitten schrijven maar ik kan me eigenlijk alleen maar aansluiten bij Ann en zij heeft het gewoon geweldig verwoord.
    het was geen onverwachts nieuws , maar toch.

  3. RIP ‘Harry Mulisch’

    – Hij een literair Universum ontdekt de Hemel –

    Magnus Opus …

Geef een reactie

