Anders dan anders   5 comments

Onze wandeling van vanmiddag was anders dan anders. Het begon al op de parkeerplaats bovenaan de heide. Ik draaide de auto de parkeerplaats op en zag toen ik een bosschage voorbij reed een paar auto’s met kluitje mannen in het groen erbij staan. En wat zag ik aan hun voeten? Een tableautje konijnen.

Men stond mij wat glazig aan te kijken, dus ik zodanig gemanoeuvreerd, dat de auto een eindje bij hen vandaan en met de achterkant van hen af stond. Toen Diesel eruit was hem meteen aangelijnd en eerst gekeken waar de wind vandaan kwam voordat we richting bos gingen. Geen zin in gedoe.

We hebben ruim een uur gelopen en dat ging allemaal lekker. Keurig fietsers en joggers genegeerd. Zèlfs niet even met het paard gedold. Een paar bekende hondjes tegengekomen en lekker gespeeld. Direkt gekomen als ik zei dat het genoeg was en doorliep. Voorbeeldig, zowaar, die ondeugd van mij. Op een lang stil stuk geoefend met de rolfluit. (O, voor degenen die dat niet weten, het is de bedoeling dat hij gaat zitten als ik op de rolfluit blaas.) Ging ook al zo goed, terwijl we dat tot nu toe nog bijna nooit gedaan hebben. Ik maakte er weliswaar ook een vertrouwd gebaar bij, maar ja, hij moet het allemaal nog leren, nietwaar?

Uiteindelijk waren we weer terug bij de heide en liepen vandaar over een wandelpad van onderaan naar boven naar de parkeerplaats en toen kwam Izzy ons achterop. H. en ik hebben de honden nog even lekker samen laten spelen op de hei en ondertussen even bijgepraat over haar nieuwe pupje. En nu komt het.

Vorige week woensdag hebben we ook samen opgelopen en toen dacht ze dat Izzy zich verslikt had in een broodje vis. Maar, vertelde ze nu,  ze was toch maar naar de dierenarts gegaan toen het kuchen en kokhalzen aanhield en Izzy ook slijm begon op te hoesten en wat was er nou aan de hand? Izzy had kennelhoest. Linke soep, vooral voor het nieuwe pupje dat ze net een week ofzo in huis had. Enfin de dierenarts heeft uiteraard voor Izzy gezorgd en het pupje meteen maar ingeënt en – zei ze: “ze kreeg een spray in de neus”.

Maar wat bleek mij bij enig doorvragen? Bij Izzy was dat nog nooit gebeurd. H. dacht dat “het bij de inenting inzat”. Nou vraag ik je. Iemand die al jaren honden heeft en dat niet weet, vind ik al vreemd, maar wat voor een dierenarts heeft ze dan, dat die er nooit over is begonnen?

Met Izzy gaat het nu gelukkig weer een stuk beter en voor het pupje hopen we ook dat het op tijd was.

5 responses to “Anders dan anders

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dieren kunnen vreemde dingen krijgen hoor Bea, dat zoiets bij de inenting zou zitten, daar heb ik nog nooit van gehoord. Diesel is een voorbeeldige hond hoor, van een rolfluit had ik nog nooit gehoord. Ik wens je nog een heel fijn weekend, en misschien kan je wel in de sneeuw wandelen.
    Groetjes van Edward.

    • Nou….ou….. zó voorbeeldig is die boef van mij nou ook weer niet hoor. En hij kan – zoals alle Drenten overigens – behoorlijk eigenwijs zijn, maar hij had vandaag kennelijk zin om zich goed te gedragen. Ja en dan ben ik natuurlijk weer apetrots op mijn makker.
      Jij ook een fijn weekend nog verder Edward, xxBea.

  2. Weer een prettig log om te lezen Bea, dat je jagers trof was overigens minder aangenaam ik heb de pest aan hobbyjagers, toen wij in de Mieden woonden schoten ze op alles en later werd er een kuil gemaakt en daar werden de diertjes in gegooid Geert voerde altijd alles was er liep en vloog dus daar waren de dieren nog aardig tam ook, wat een kunst om ze dood te schieten bahhh. Kennelhoest is echt erg maar gelukkig was H. er vroeg bij wat de behandeling nu is weet ik niet, vroeger toen ik een kennel had heb ik er gelukkig geen last van gehad maar toen deden de dierenartsen er niet zoveel aan. Veel dierenartsen zijn vrij slecht in het geven van nieuwe informatie en weten soms zelf niet dat er iets nieuws is of geven het niet door aan de eigenaars van de dieren waar wat aan mankeert. Een rolfluit daar had ik ook nog nooit van gehoord maar het lijkt me geweldig als de honden daar op reageren, dat eigenwijze Yorkie van mij gaat af en toe alleen op stap maar komt heel gehoorzaam terug als ik roep en dat vind ik al heel wat 😉 Weer bedankt voor het delen van jullie belevenissen, nog een fijn weekend verder en liefs van mij voor jou.

  3. Jeetje Bea, kennelhoest is besmettelijk. Hoest met Diesel?
    Trouwens Die vrienden van ons waar Luka te logeren was waren lovend over zijn gehoorzaamheid! Gaaf hè.
    xsjer

    • Met Diesel is alles goed. Hij krijgt elk jaar z’n cocktail en de enting (spray dus) tegen kennelhoest. Een mùst vind ik als je alleen al denkt aan wat ik voor elke hond nodig vind: een training, welke dan ook. Daar zijn altijd andere honden en bij de meest basale cursussen, zijn er meestal véél andere honden. En wij komen natuurlijk in het bos ook altijd allerlei honden tegen.
      Gaaf meid, dat die vrienden zo te spreken waren over Luka’s gehoorzaamheid! Daar zijn jullie vast trots op.
      xxBea

Geef een reactie

