De eerste keer   7 comments

Vanmiddag hebben wij onze dagelijkse bos-/heidewandeling voor de eerste keer dit seizoen  in de sneeuw gemaakt.  En we hebben genoten. Het was niet zo koud als de voorgaande dagen: –1 maar. We zijn maar 2 andere honden tegengekomen. Toevallig allebei vriendinnetjes van Diesel: Amy, een jonge Laekense herder

 Laekense herder

en Izzy, de blonde labrador. Amy herkende ik bijna niet. Ze kwam volgens mij rechtstreeks van de hondentrimmer. Met Izzy gaat het weer hartstikke goed gelukkig. De antibioticakuur is bijna afgelopen en doet duidelijk zijn werk. Ze is weer de oude leo (= lomp en onbenullig) van altijd. Helaas hoorde ik van H. dat pupje Lola nu toch ook kennelhoest heeft. Ze heeft de spray aan de late kant gekregen, misschien is dat de reden. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze er vatbaarder voor is omdat ze nog zo piepjong is. Ze krijgt er nu een hoestdrankje bij. H. vertelde me dat Lola toch heel vrolijk, speels en ondeugend is en ze heeft er alle vertrouwen in dat het helemaal goedkomt. Het is niet onmogelijk dat Izzy het heeft opgelopen van een joekel van een Pyrenese berghond die bij haar in de buurt woont. Dat kalf had blijkbaar al eerder kennelhoest. Ik ken het dier wel, al heb ik het al heel lang niet meer gezien. ‘t Is een hartstikke lief, rustig beest, zo groot als het is (Komt tot aan mijn middel en weegt 60 kg!). Ik hoop maar dat het daar ook helemaal goed mee komt.

Pyreneese berghond

7 responses to “De eerste keer

Subscribe to comments with RSS.

  1. Met dieren heb je wel vaak wat Bea, en ik hoop dat het pupje ook snel zal opknappen, overigens sneeuwde het hier vandaag en het was behoorlijk koud dus Mandy heeft een paar maal alleen aan het rennen geweest die komt gewoon weer keffen in het halletje om te vertellen dat ze er weer is. Het kan hier gelukkig nog want je ziet hier geen hond, behalve Mandy dan 😉 Gister naar Drenthe geweest dus toen heeft Mandy ook haar pootjes wel gebruikt ze heeft de hele avond geen kik meer gegeven, uitgeteld! Wandel maar lekker als het tenminste niet al te slecht weer is, lieve groet, Ann.

  2. Ha, dat joekel lijkt er op de Hongaarse Kuvasz, die mijn zus heeft. Ook zo’n kalf en al aardig op leeftijd. Mooie beesten.
    xsjer

  3. En voor je het weet is je huisdier ziek. We realiseren het ons vaak niet maar een huisdier dat je bijna voor nop ophaalt uit het asiel kan wel eens een dure aangelegenheid worden als je ermee bij de dierenarts terecht komt. Een huisdierverzekering zie ik ook niet zo zitten, is ook niet bepaald goedkoop en hanteerd weer allerlei beperkingen zodat de operatie die jou huisdier nodig heeft toevallig weer net niet vergoed wordt.

    even offtopic, wat bedoel je nou met je reactie bij mij over de tijd die niet goed staat ?

    • Dat schreef ik om 01.35 uur en op jouw blog staat bij die reactie 00.35 uur. Je kunt het aanpassen door naar je dashboard te gaan en dan naar “Instellingen”, “Algemeen”. Bij “Tijdzone” staat bij jou waarschijnlijk alleen maar UTC. Als je op het pijltje rechts daarvan klikt zie je een uitklapmenu’tje. Klik je daarin UTC + 1 aan dan heb je de correcte locale tijd.
      Wijziging opslaan en klaar is Henk. 🙂

  4. Soms kan je met dieren flink tobben Bea, het is inderdaad te hopen dat het met Izzy weer snel goed komt. De komende dagen kan je nog veel frisse wandelingen maken hoor.
    Groetjes van Edward.

  5. Heerlijke die bos wandelingen. Hoop dat het goed gaat met Izzy.. mooie fotos van de honden Bea.

Geef een reactie

