Toeval bestaat niet. Of?   5 comments

Heb ik het maandag in verband met die kennelhoest over Branco, de Pyrenese berghond. Lopen Diesel en ik gisteren in het bos, komen we twee Pyrenese berghonden tegen. Voor het eerst sinds we daar rondlopen hè. Ze zijn iets kleiner dan Branco, nou ja, minder groot. Maar het zijn dan ook teefjes. Terwijl Diesel kennismaakt met de dames en vervolgens lekker met ze speelt, maken hun bazinnetje en ik even een praatje. Zij gaat wel vaker naar het bos, maar dan alleen op tijden dat ze denkt niemand tegen te komen, omdat mensen vaak zo bang zijn voor die grote honden. Omdat ze zo groot zijn. Nog meer babbel, babbel en wat blijkt? Één van de dames is een zus van Branco!

Een tijdje geleden bracht iemand de Quest van juli dit jaar voor me mee. Ik had nog niet eerder de gelegenheid gehad om er in te kijken, dus toen ik gistermiddag even tijd had, nam ik het blad ter hand en las een artikel over Stephen Hawking, de bekende Engelse kosmoloog en natuurkundige. Eind april 2010 haalde hij het wereldnieuws door te stellen dat wiskundige berekeningen hebben uitgewezen dat het bestaan van “aliens” logisch is. Zet ik gisteravond de TV aan, val ik bij DWDD midden in een discussie over? Juist, het al dan niet bestaan van aliens enz.  (Op Discovery Science werd trouwens in oktober een serie uitgezonden genaamd “Stephen Hawking’s Universe”.)

5 responses to “Toeval bestaat niet. Of?

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ze bestaan absoluut Bea… de aliens.
    Ze bewegen zich zeer houterig hebben zo’n 3 poten en zijn weinig goeds met ons van plan. Afgelopen zondag kon ik maar ternauwernood aan zo’n monster ontsnappen. De foto die ik nog snel even kon maken heb je inmiddels gezien 🙂

  2. Er is meer tussen hemel en aarde en in het heelal………… En jahá de wereld is klein….. Jémig het sneeuwt hiero, getver……………. heb jij daarvoor gezorgd of WP?
    xsjer

  3. Ha ik geloof er heilig in. Het heelal is te groot en te complex voor ons alleen. xxx

  4. Jammer dat ik die uitzending gemist heb van Stephen Hawking, maar misschien wordt het herhaald zoals wel vaker op discovery science. Zijn boek heb ik wel. Ik vind het wel altijd interesant dit soort onderwerpen van verschillende hoeken te bekijken.. Ik was dan ook erg benieuwd hoe het zou gaan gisteren met de Nasa uitzending…achteraf toch niet zo erg spannend.
    Ik weet niet zo goed wie Branco is..? een oppas hond van jou Bea of heb je een hond erbij? Wel grapig wat gebeurde in het bos..zo zie je dat het toch een kleine wereld is! 🙂

Geef een reactie

