(geen) Goed begin nieuw levensjaar   7 comments

Allereerst wil ik jullie bedanken voor de felicitaties die ik heb mogen ontvangen. En natuurlijk San bijzonder bedankt voor die heerlijke verjaardagstaart :). Mijn verjaardag is geen groot feest geworden. We waren met z’n viertjes. Lennart’s vriendin was met de regio-taxi gekomen toen het nog te doen was en Sietse heeft de weergoden getrotseerd en is op de fiets gekomen. De anderen durfden het niet aan met al die sneeuw en gladheid. Maar het was heel gezellig en ik heb het reuze naar mijn zin gehad.

Zondag was een dag zonder grote bijzonderheden tot ‘s-avonds om een uur of twaalf. Herinneren jullie je mijn blog van 6 maart van dit jaar? Kijk nog maar even: https://beatielenburg.wordpress.com/2010/03/06/bijna-een-zoon-minder/

Wel, datzelfde gebeurde dus zondagavond. Gelukkig kwam Lennart meteen bij me toen hij het voelde opkomen en kon ik aan de telefoon met de spoedpost vertellen dat dit op 3 maart ook was voorgevallen en nog een aantal bijzonderheden, waardoor we deze reis niet in eerste instantie werden afgepoeierd, maar direkt te horen kregen dat we konden komen. Tijdwinst. Alleen moest ik dit keer eerst uitgrebreid m’n autoruiten schoonkrabben en heel voorzichtig rijden vanwege de gladheid, waardoor de tijdwinst weer tenietgedaan werd. Nog in de dienstapotheek heeft Lennart de eerste twee tabletjes moeten innemen. Om een lang verhaal iets korter te maken: na een terugrit met regen die zowat op de ruiten al bevroor waren we om kwart voor twee ongeveer weer thuis. Toen heb ik eerst maar es een Schipperbittertje genomen en even uitgeblazen voor ik om half drie in m’n mandje rolde. Vanochtend is Lennart weer naar de huisarts geweest, morgenochtend moet er weer bloed geprikt worden. De uitslag daarvan hebben we dan hopelijk eind van de week. (De laatste keer zijn verhoogde waarden van de leukocyten in zijn bloed gevonden, wat op verschillende zaken kan duiden.) En verder heeft hij een afspraak met de allergoloog.

Spannende tijden wederom, want het was kantje boord en we hopen dat er nu dan toch een oorzaak achterhaald kan worden, zodat medicatie gericht daarop kan worden gegeven en niet zoals nu een soort van sterke algemene allergieremmer. Ik wil het nog even helemaal niet hebben over andere, ergere mogelijkheden dan een allergie.

Posted 6 december 2010 by Cybermum Netherlands in Gezondheid en welzijn

7 responses to “(geen) Goed begin nieuw levensjaar

Subscribe to comments with RSS.

  1. He bha wat een domber op het einde maar gelukkig is het weer goed afgelopen,hopelijk vinden ze waar het van komt ja.
    wel leuk dat je iniedergeval een leuke verjaardag hebt gehad.
    wens je succes.

  2. Bea, hoe erg. Kan hij niet een schema opstellen van wat hij gegeten heeft of in aanraking mee is gekomen. Kan hij niet een een voorraad medicatie hebben voor noodgevallen ? Maak je niet te veel zorgen. Het is van maart geleden. Mijn witte bloedcellen zijn allijd al te hoog geweest. En met een auto-muunziekte valt te leven, Denk eerder dat hij super allergisch is voor iets. Maar voor wat ????? Hij moet echt door de molen heen. Zijn je zonen een – of twee-ei-ig ? Zouden als referentie voor elkaar kunnen zijn als ze een-ei-ig zijn, Anders niet. Hoop dat het gevaar weer helemaal geweken is. Zwaar knudde voor hem en jullie allemaal. Geef hem maar een blom van me met kus.

    Liefs xxxx Rita

  3. Dat is zeker geen god begin van je nieuwe levensjaar. Hopelijk kunnen ze erachter komen wat het is endaar gericht medicijnen voor geven.

    Jammer dat er niet veel mensen op je verjaardag konden komen, maar gelukkig was het wel gezellig.
    Nog van harte gefeliciteerd!!

  4. Tjonge wat heftig allemaal. Ik moest wel het vorige stukje lezen. Ik hoop wel dat er gevonden word waar je zoon zo allergisch voor is. We zullen het wel weer op je blog lezen .Sterkte met alles en nog gefeliciteerd met je verjaardag.
    Groetjes Anna

  5. Zelf heb ik een nogal gevoelig huidje (netelroos) en als ik toegeef aan een jeukaanval sleur ik m’n huid eraf. Niet leuk maar valt in het niet bij jouw verhaal Bea. Dat is wel heftig

  6. Dat was dan een verjaardag met een erg naar staartje Bea, voor het zover is dat je zoon de uitslagen binnen heeft van onderzoeken en die nog moeten worden gedaan kan hij dan alvast die tabletten niet krijgen voor als het weer eens plotseling opkomt? Het is volgens mij toch echt wel gevaarlijk om er een tijd tussen te laten komen en met zoiets telt iedere minuut. Hij kan het aan zijn huisarts vragen en ik zou niet weten waarom hij die dan niet zou krijgen, dat bloedprikken kan daarna wel. Ik hoop dat het te voorkomen is door medicatie want het is allemaal toch angstig voor hem maar ook voor jou. Ik hoop dat je nieuwe jaar beter wordt als het begin er van.
    Liefs, Ann.

  7. Wel zo een spannende dag je verjaardag Bea! Ik ben gisteren hier wezen kijken bij je maar werd weg geroepen voordat ik een berichtje kon achter laten. Ik had zelf het eerste stukje niet gelezen wat je zoon over kwam de allereerste keer. Heb daarom meteen op de link geklikt om het verhaal te lezen. Mijn eerste gedachten was wel dat het eng is dat je dan niet weet hoe zoiets ontstaat want het zou nogs kunnen gebeuren en dan zo met het verder lezen van je verhaal begrijp ik dat het dus weer gebeurd is! Wel even een schrik om je hart zoiets zowiezo mee te maken! Akelig! Het klinkt inderdaad als een alergische reactie op iets. Ik hoop dat er gauw wordt achterhaalt wat het zou kunnen zijn. Ik heb een kennis die dit meemaakte en het kwam door een schoonmaak middel. Hoe het precies is gegaan weet ik niet maar zij had ook zwellingen en uitpullende ogen..rood en tranerig. Sorry voor al m’n spelfouten ..schrijven in het nederlands is echt niet mijn sterkste kant. 🙂 Bea hoop gauw te horen hoe alles verloopt. Sterkte en veel groetjes. Tracey x

Geef een reactie

