Bloedonderzoek, deel 2   4 comments

Heb donderdagmiddag zelf maar eens gebeld met de huisarts. Hij had wel een fax gestuurd, maar wij hadden nog niets gehoord. Zijn assistente heeft vervolgens gebeld met de internist en kon een afspraak voor 11 januari maken. Maar, zei zij, ik dacht daar neemt u vast geen genoegen mee, dus heb ik de dokter zèlf laten bellen. En zie: toen kon L. daar ineens al vrijdagmiddag terecht. Wij hopen vandaag telefonisch bericht te krijgen over nieuw, zéér uitgebreid bloedonderzoek dat daar gedaan is. Hoewel er bij gezegd is dat daar vaak niets uitkomt. Overigens was internist niet te spreken over huisarts en arts spoedpost. En zei dat men L. een nachtje in het ziekenhuis had moeten houden. Ook zou L. volgens haar een adrenaline-autoinjector  (Epipen) moeten krijgen, direkt te gebruiken in het geval hij weer in een anafylactische shock zou (dreigen te) raken.

Wat betreft de afspraak eind maart met de allergoloog (in een ziekenhuis in een andere stad overigens. Ook al omdat hij daar eerder, dus over 3 maanden, terecht kon.) kreeg L. te horen dat dit nog vrij snel was. Het schijnt vaak nog veel langer te duren.

Posted 20 december 2010 by Cybermum Netherlands in Gezondheid en welzijn

4 responses to “Bloedonderzoek, deel 2

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wow Bea dit is nogal wat! Schrok ervan toen ik las dat het msischien leukemie zou zijn.. jee ik hoop het echt van niet. KLinkt zo hevtig ineens nu ik dit zo lees. Gelukkig gaat de onderzoeken wat sneller dat wat de procenduur lijkt te gaan als ik dit zo goed lees..maar toch wat gaat er dan even goed een hoop tijd over heen. Hoop dat jullie gauw weten wat er aan de hand is en dat leukemie uitgesloten wordt. Lieverd ik duim voor jullie en wens dat het allemaal mee valt voor je zoon. Heel veel sterkte Bea!

    Ik ga kijken naar je kerstkaart idee..
    kus Tracey xx

  2. Gelukkig zit de vaart er een beetje in Bea, maar voorlopig nog allemaal onzekerheid

  3. Prettig is het zeker niet maar het is toch wel goed dat jullie nu weten wat het is en wat er event. aan gedaan kan worden, het neemt de onzekerheid weg en als je zoon de epipen in huis heeft en mee kan nemen dan is de angst voor jou ook een stuk minder. Veel succes ermee en sterkte gewenst.
    X Ann.

    • Helaas Ann, we weten het nog steeds niet. De uitslagen van het bloedonderzoek zouden gisteren binnengekomen zijn, maar we hebben weer niks gehoord. Lennart heeft vanmiddag geprobeerd de internist te bellen, maar zij was er niet. En een Epipen heeft hij ook nog niet, omdat dit eerst overlegd moest worden. Hij doet het dus voorlopig met 2 tabletjes per dag van dat spul dat we ook bij de dienstapotheek hadden gekregen. De huisarts heeft daar nu een recept voor geschreven. Maar als ik het goed begrepen heb is dat maar een lapmiddel dat in geval het weer gebeurt zeker niet afdoende helpt. Hopelijk gaat het niet weer mis. De volgende keer bel ik denk ik maar een ambulance voor de eerste hulp, anders kon het wel eens te laat zijn. Het wordt elke keer erger nl.

Geef een reactie

