Sneeuwpret moet wel leuk blijven   5 comments

Iedereen snapt natuurlijk wel, dat kinderen het fantastisch vinden om sleetje te rijden. Nòg mooier vinden ze het als die slee achter een auto gebonden is. Als nou die lieve vaders en moeders die hun kinderen dat gunnen in de Kerstvakantie nou maar eens hun hersens er wat meer bij gebruikten. Zeker als de wegen zulke ijsbanen zijn als hier gisteren en vandaag het geval was. Zoals die ene, die ons vandaag tegemoet kwam op een van de wegen door het bos. Die hield rekening met anderen en met de gevaren die dit soort van sleetje rijden kan opleveren en reed niet te hard en minderde ook vaart toen hij ons aan zag komen.  Helaas, dit was een uitzondering. Misschien herinner je je nog dat vorige winter Philas is geraakt door zo’n auto met een sleetje erachter.

Gisteren waren er twee echte oenen op de weg. De één kwam met een redelijke vaart een bocht omzeilen met aan een lang touw een slee met twee meisjes achter de auto en de telefoon aan het oor! Wij lopen liever niet langs bredere wegen waar auto’s over kunnen, maar er helemaal niet komen lukt alleen maar als je thuis blijft. Waar mogelijk steken wij dwars door het bos langs smalle paden of soms zelfs eigenlijk meer sporen, waar je nèt kunt lopen. Dus een eindje voorbij de plek waar die auto de hoek omkwam staken wij weer dwars het bos door over een heel smal pad. Verderop sloegen wij af over een iets breder bospad en moesten vervolgens weer een bosweg oversteken om in het volgende stuk bos te komen. Een heel eind voor dat punt hoorden wij al een hels kabaal en vlak bij de weg gekomen zagen wij een auto voorbij racen met aan een lang touw een flinke slee met jongens dit keer. De halve zool achter het stuur moet gedacht hebben dat hij op het circuit van Zandvoort reed. Echt bijzonder onverantwoord en levensgevaarlijk. Als hij plotseling zou hebben moeten remmen waren er denk ik geen overlevenden geweest. Ik zie het voor me: de auto raakt in een slip, draait één of meer keren om zijn as om tegen een boom tot stilstand te komen en de slee met de jongens ………. Scenario voor een nachtmerrie. Ik moet er niet aan denken.

Posted 28 december 2010 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

5 responses to “Sneeuwpret moet wel leuk blijven

Subscribe to comments with RSS.

  1. voor mij heb je helemaal gelijk,maar helaas het zal niet veranderen stommerikken zijn er en zullen er altijd blijven.
    ben blij voor je dat je wat weet over je hiond ook al is het nog niet alles,je boekt wat voortgang
    wens je prettige dagen en groetjes.

  2. Ik heb de zelfde gedachte als jullie hoor als ik dit zie in het bos of op de weg . Gebeurd ook in de straten. Maar wat dacht je van de uitlaat gassen die de kinderen extra inademen. Tegen woordig laten mensen ook hun honden zo uit. Ja alles moet snel tegenwoordig. Fijne dag Groetjes Anna

  3. Ben het wel met je eens en zelf heb ik dit ook nooit gedaan met m’n kinderen maar als je een verlaten landweggetje opzoekt en niet aan het racen slaat en goed vooruit kijkt (anticiperen) zie ik er niet zo’n kwaad in. Vorige week kwam ik ook zo’n combinatie tegen op een afgesloten weg en die kids hadden toch wel errug veel plezier 🙂

  4. Het is niet alleen onverstandig maar zelfs idioot dat mensen dit doen, er hoeft maar heel weinig te gebeuren of kinderen raken op deze manier gewond, ik heb het weleens gezien maar vind het driemaal niets! Als pa of ma plotseling moeten remmen is het helemaal gevaarlijk, niets voor mij.

Geef een reactie

