Recycling   2 comments

Hoewel we vandaag weer extra lang hebben gelopen, kwamen we bij onze dagelijkse wandeling niet veel tegen. Alleen Bobje de herder, met de moeder van zijn eigenaresse en een man die ‘s-middags altijd met het Frans buldogje van zijn dochter en schoonzoon in het bos loopt. Die hadden we al 3 weken niet gezien, maar hij vertelde, dat zijn dochter en schoonzoon vakantie gehad hadden. Nu moesten beiden weer werken en was hij weer lekker op stap met het hondje.

Het regende en het was gladder dan het leek, maar tot mijn grote genoegen zag ik dat iemand de in de tijd van de kerstbomenverkoop kapotgereden weg langs het weiland van Ronaldo had opgevuld met zand, zodat daar weer goed te lopen (en te rijden zag ik) was.

Weer thuisgekomen, heb ik mijn blubberbeest gelijk in de bench gestuurd. Hij doet nu mooi een tukje en droogt ondertussen op. Daarna borstel ik dan het overgebleven droge zand wel uit zijn vacht. Hij is toch aan een borstelbeurt toe. Hij verhaart op het ogenblik enorm. Tsja, het wordt minder koud hè? Het haar dat eruit komt hang ik dan in bosjes aan verschillende takken in de tuin. Veel vogels zijn nl. al weer druk bezig met hun hofmakerijen en zij kunnen dat haar mooi gebruiken voor de stoffering van hun liefdesnestjes.

hondehaar op tak-2

 

 

Zoals de Engelsen zeggen:

“waste not,  want not”.

Posted 11 januari 2011 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent, Natuur

2 responses to “Recycling

Subscribe to comments with RSS.

  1. Leuk om te lezen wat je zo al mee maakt met de hond uitlaten.
    Ik wandel altijd weer met je mee en met de avonturen van de hondjes. Fijne dag Anna

  2. Hahaaa wel handig voor de vogeltjes, Nesthaar van Diesel is vast lekker warm. Kojak verhaart nog helemaal niet en lijkt wel 2x zo dik door z’n dikke vacht

Geef een reactie

