Stormachtige wandeling   5 comments

Knerpend, kreunend en steunend buigen de bomen zich onder de gesel van de woedende wind. Langs de ene zandweg vangen ze de wind weg en lijken ze zich beschermend over ons heen te buigen. Langs de andere ziet het er héél anders uit. Daar zwiepen ze gebukt onder de stormvlagen dreigend over de weg. Ineens een doffe plof, direkt gevolgd door een knappend geluid: een flinke tak viel nèt achter ons op de weg in drie stukken uiteen.

Je begrijpt: we hebben onze wandeling vandaag wat ingekort en hebben zoveel mogelijk de bredere zandwegen en wegen tussen de weilanden uitgezocht. We zijn ook verder niemand tegengekomen, behalve een enkeling in een auto en een noeste werker op een bouwplaats waar op een open plek in het bos een huis gebouwd wordt.

Op het laatste stuk naar mijn eigen auto konden de regenzwangere wolken hun ballast niet veel langer meer houden en de eerst druppels van een zware bui vielen op het moment dat Diesel in de kofferbak sprong.

En tòch …….. We hebben weer genoten. Het was heerlijk.

Posted 4 februari 2011 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent, Natuur

5 responses to “Stormachtige wandeling

Subscribe to comments with RSS.

  1. Toch ben ik met dit weer liever aan het strand dan in het bos. Mjaaaah het bos is een stuk dichterbij 🙂

  2. Het was vandaag bar en boos Bea, maar honden vinden het totaal geen probleem, fijn dat jij er ook van hebt genoten, als ik de takken zie zwiepen en er komen er ook naar beneden blijf ik toch maar liever thuis. Wel een bof dat jullie de regen misliepen uitwaaien was goed maar dan ook nog kletsnat worden is minder aangenaam.

  3. Regenzwangere wolken … wat een prachtig woord Bea.
    Heerlijk kamermuziekje hier, like it!
    Ja hier ook al dagen stormachtig weer. Ik had gisteren zo’n mazzel akkefietje wat jij met die tak had. Kwam uit een Indische-tokoloods en pardoes viel er een groot reklamebord net achter mij. 1 Seconde later die ene stap gezet en ik was de klos. We hebben duidelijk een beschermengeltje.

    Moet nog steeds een vraag beantwoorden. Je vroeg of ik een algehele heupoperatie gehad had en het antwoord is : -ja- . Genees erg snel volgens mijn chirurg, hij stond perplex vrijdag dat ik al zo goed los kwam binnen wandelen. Operatie geslaagd! Loop volgens mijn fysio [een jonge knaap] nog wel als een bouwvakker, daar gaat hij verandering in brengen met de juiste oefeningen, zodat ik van de zomer heupwiegend over het strand kan wandelen. Is zo’n aardige grappige gast vol met humor, dat oefent gelijk een stuk beter.Gelukkig geen metalen heup ingezet, want onlangs was er een programma op tv met de waarschuwing dat het metaal stukjes los laten, die dan in je bloedbanen komen, waar je erg ziek van kunt worden. Pfff moet je maar overkomen. Bij mij zit er een keramische hipheupje in, wel gek idee zo’n revisatie in je lichaam. Maar gelukkig dat ze zo kundig zijn, zodoende heb ik weer twee gelijke benen en de pijn die ik jaren gehad heb is totaal verdwenen. Daar word je echt een stuk vrolijker van. Nou weer veel gebabbel. Fijne zondag en voorzichtig jullie.
    -x-

    • Ik moest wel even lachen om je hippe keramische heupje en kreeg meteen de associatie met de nieuwe wasmachine die ik besteld heb: die heeft nl. een “keramisch verwarmingselement voor kracht en resultaat……….
      Keramische verwarmingselementen voorkomen kalkvorming.” En dankzij “dit duurzame keramische verwarmingselement” zou je je wasmachine “in elk geval jarenlang kunnen gebruiken.”
      Dus dat zit wel snor met die nieuwe heup van jou Nona. 🙂

  4. Bach komt zo lekker binnen 2x geluisterd…merci

Geef een reactie

