De wasmachine   6 comments

Het was de derde week van januari toen mijn wasmachine na jaren trouwe dienst de geest gaf. Toen bleek dat hij niet meer gerepareerd kon worden heb ik op 19 januari een nieuwe besteld bij It’s electronics hier ter stede. (Daar heb ik indertijd S. zijn wasmachine ook gekocht en wij waren e n zijn daar nog steeds dik tevreden over.) Kreeg een mooi verhaal, nèt eind vorig jaar op de wereldmarkt gekomen, stond nog niet eens in de showroom, maar al wèl in de computer en kon dus pas op z’n vroegst op 10 februari geleverd worden.

Afgelopen vrijdag, 4 februari, een berichtje op het antwoordapparaat: zoals u wellicht uit de media hebt vernomen …………..moedermaatschappij failliet gegaan ……………… levering kan niet doorgaan ……. Curator probeert doorstart te regelen …………. Voor meer informatie bellen met nr. ………. of naar www. etc. surfen. Te zijner tijd zou ik dan wel weer bericht krijgen. En dat in een tempo alsof de dame die het had ingesproken op de hielen gezeten werd door de duvel himself. Enfin, wat doe je dan? Je bent dan dus al een paar weken iedere keer op en neer gereden naar het huisje van zoon S. om daar dan wat wassen te draaien, het vriendinnetje van zoon L. heeft een keer een grote tas met wasgoed meegenomen om die bij haar thuis te wassen en ik was het zàt. Had het hélemaal gehad. Dus ik heb direkt bij It’s online een contactformulier ingevuld en ze laten weten dat zij dus in feite in gebreke waren gebleven en dat ik niet langer ging zitten wachten,  maar de bestelling annuleerde. T.z.t. zou ik dan graag vernemen wanneer de aanbetaling die ik gedaan had teruggestort zou worden. Nòg een geluk dat ik het had vertikt om de aanbetaling te doen die ze vroegen, maar een veel kleiner bedrag heb betaald. Je weet immers niet of je dat geld nog ooit terugziet.

Daar zat ik dan, toch wel wat gestressed, te bedenken waar ik dan diezelfde wasmachine, want ik wilde per sé díé en geen andere, zou gaan bestellen. Toen kwam mijn hulp als reddende engel met een adres hier op het industrieterrein waar je alle mogelijke soorten electronisch spul kunt bestellen en die dan ook nog goedkoper zijn. (Zij hebben alleen geen showroom.) Ik heb direkt gebeld en inderdaad, de bestelling kon telefonisch gedaan worden, ik hoefde alleen maar merk en typenummer door te geven en dat was het. M. dacht dat hij de machine maandag al wel binnen kon hebben en ik heb gevraagd om eerst even te bellen wanneer hij bezorgd zou worden, omdat ik natuurlijk veel op pad ben met mijn beessie.

Vanochtend was ik nog niet terug van de ochtendwandeling met Diesel toen ze al gebeld hebben. L. was ziek thuis en heeft de telefoon aangenomen. Bericht: hij wordt vanochtend tussen 11 en 12 uur gebracht. Kwart over elf zal het geweest zijn toen daar twee mannen het apparaat kwamen brengen. Ze hebben de oude meegenomen – en merkten daarbij op het vreemd te vinden dat er geen deurtje inzat – (dat had ik L. er nl. uit laten slopen omdat ik daar andere plannen mee had, maar dat heb ik hun  niet aan de neus gehangen) en de nieuwe keurig aangesloten en na een eerste keer draaien zonder wasgoed met een klein beetje wasmiddel (om evt. vuil water van het testen in de fabriek af te voeren) heb ik de eerste grote witte was gedraaid. Jippie!

Maar nou vraag ik je, bij de eerste leverancier moest het dik 3 weken duren en bij deze leverancier , het weekend niet meegerekend, 2 dagen! Oh, en de prijs is i.d.d. nog lager ook.

Posted 8 februari 2011 by Cybermum Netherlands in Varia

6 responses to “De wasmachine

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nou eind goed al goed -was goed- wit goed – wat goed !

    Erg hé zonder wasmachine ik heb ongeveer datzelfde verhaal in november mogen beleven. Na 19jaren begaf mijn trouwe witwasspoeldoos het. Tjee wat zit je dan onthand een wasje bij de buren en t volgende bij je vriendin en zo af en toe met de hand. Zo zie je maar weer hoe we verwend zijn en gewoon met een druk op de knop onze was schoon krijgen.

    Dat je nog vele jaren plezier van je nieuwe wasmachine hebt Bea en voor het geld dat je uitgespaard hebt iets leuks kopen haha!

  2. Voortaan bij een aanschaf van een apparaat maar even op internet kijken Bea dat had heel wat tijd gescheeld, overigens is het wel fijn dat je nu weer kunt wassen, telkens met de was op stap is ook niet prettig, veel plezier met je nieuwe wasmachine meis, de tijd van het alles op de hand wassen is al lang geleden en op de bleek kan het niet meer😉

    • Ik vrees van niet Ann. Toen ik het apparaat op 19 januari bestelde was er nog niets bekend over het failissement. Wat zèg ik, het was zelfs nog niet eens bekend dat er surséance van betaling was aangevraagd. Dat is op maandag 24 januari gebeurd en de medewerkers kregen ‘s-avonds het bericht dat ze de volgende dag niet hoefden te komen. Het zal je maar gebeuren! De berichten daarover kwamen op 25 januari in de media.


      En ik kreeg dus op vrijdag 4 februari bericht, dat het moederbedrijf van It’s op maandag 31 januari failliet was gegaan.

  3. Kleine wasjes, grote wasjes, gooi maar in mijn wásmasjien…. Raar hè dat verschil in besteltijd. Deze lui zullen een goeie naam hebben én goeie contacten… Rok omhoog, handjes wapperen en swingen op Traffi……

    Veel plezier ermee Mum.
    xsjer

  4. Pingback: Verrassing « Tielestek

Geef een reactie

