Helemaal happy   Leave a comment

Toen wij vanmiddag richting bos reden zagen wij onderweg H. lopen met alleen Izzy aan de lijn. Diesel werd helemaal gek van enthousiasme. Als het had gekund was hij dwars door het raampje gesprongen en achter haar aan gegaan.

Na een poosje leek het of hij het weer vergeten was. Ook toen ik de kofferbak opendeed en hem zei te gaan liggen en blijven, deed hij dat keurig. (Meestal loop ik dan een rondje om de auto of een eindje richting heide en ga daar wat staan kijken. Dan loop ik terug en zeg hem dat hij er uit mag komen. ) Toen ik hem zei dat hij er uit mocht bleef hij zelfs eerst nog even liggen om een knoeperd van een herder die met zijn baasje aan de lijn het parkeerterrein kwam opgewandeld  eens even rustig op te nemen. Daarna maakte hij ook helemaal geen haast en begon op z’n gemak aan z’n p&p ronde en pas toen we onderaan de 2e heide kwamen ging hij er als een pijl uit de boog vandoor. Tsjonge wat kan die hond van mij hard rennen. Ik wist direkt hoe laat het was: hij had Izzy geroken. En ja hoor, ik heb stevig moeten doorstappen om een beetje bij ze in de buurt te komen en heb uiteindelijk maar even op m’n inkomfluit geblazen. Even later kwam hij uitgelaten aangevlogen. Een eindje achter hem zag ik zijn blonde vriendin aankomen en daar weer een eindje achter haar bazinnetje.

Diesel was helemaal happy ook al was Izzy nog een beetje sloom van de loopsheid, die dit keer wat langer geduurd had. H. en ik waren ook blij dat we weer eens samen konden oplopen en hadden het nodige bij te praten.

O en we zijn aan het begin van de boswandeling een stel mensen met een Australian Kelpie tegengekomen. Die had ik daar nog niet eerder gezien.

Posted 9 februari 2011 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

Geef een reactie

