Eén rivier, vele bronnen   2 comments

 

Dit is een is een wat krakkemikkige poging tot vertaling van een uitlating van de laat-middeleeuwse theoloog en filosoof  Meester Eckhart.

De Goddelijkheid is een ondergrondse rivier, die niemand kan stoppen en die niemand kan indammen.  Er is één ondergrondse rivier, maar er zijn vele bronnen naar die rivier; een Afrikaanse bron, een Taoïstische bron, een Boeddhistische bron, een Joodse bron, een Moslim bron, een Godinnenbron, een Christelijke bron, en Aboriginal bronnen….. Tot een bron ingaan is een traditie praktiseren, maar we zouden een ernstige fout maken…… als we de bron zelf zouden verwarren met het stromende water.

Posted 15 februari 2011 by Cybermum Netherlands in Varia

2 responses to “Eén rivier, vele bronnen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bea, ik schaam me dat ik je verwaarloosd hebt. Jij hebt een van de meest integere weblogs die ik ken. De reden voor mijn weg blijven heeft echt niets met jou te maken, geloof me. Ik maak het niet zo goed, heb maar weinig energie en zelfs een kort stukje op mijn eigen weblog is al heel wat dezer dagen. Maar hopelijk knap ik weer snel op.
    Ik ben perplex over jouw weblog, MUZIEK 🙂 en wat voor. Prachtig. Klasse hoor , alles. Blij te lezen dat je wat meer rust gaat krijgen nu en dat samen met Diesel gaat beleven.Je hebt zo veel gedaan voor en met Diesel. IK snap dat wel , hoor. Ben gek op het hondje van mijn vriend dat af en toe bij mij logeert. Dat is dan dikke pret en liefde.
    Ik wens je alle goeds toe met de verhuizing en hoop weer gauw bij je langs te kunnen komen.
    liefs, mies

  2. Mooie woorden Bea, diepzinnig en wijs ze waren in de late middeleeuwen goed in het verwoorden. In je vorige blog heb ik gelezen dat je zoon de deur uitgaat en ja dan valt er toch wel een gat hoor, het zal best wennen zijn maar gelukkig heb je je lieve Diesel en Lennart zal heus nog wel vaak bij je aanwippen.
    Lieve groet, Ann.

Geef een reactie

