Virus heeft weer toegeslagen   4 comments

Jawel, ik kon er niet langer onderuit, het groenvirus heeft weer toegeslagen. Dat kriebelde in het bloed en wel zodanig hevig, dat ik na enige eerdere halfslachtige opruimklusjes, gisteren ineens tot boomplantdag heb uitgeroepen. De daad is bij het woord gevoegd en nu staat er een pracht van een dakplataan. Her en der uit m’n tuintje heb ik wat sneeuwklokjes bijeen gegaard en deze heb ik rondom de voet ervan geplant. Zeer tevreden met het resultaat, ben ik er toen maar mee gestopt. Er speelden nog wat gedachten en ideeën door m’n hoofd, maar die heb ik even lekker door laten spelen. En vanochtend besloot ik ineens: hij gaat er uit. De fluweelboom. Hij paste niet meer in het plaatje. Bovendien erger ik me al jaren aan de enorme hoeveelheid opslag die je ervan hebt en tot slot is het sap nog giftig ook. Dus, m’n goeie zaag erbij gepakt en het hele geval tot groenbakklare brokken verzaagd. Zo, opgeruimd staat netjes. Alleen de stronk staat er nog, maar daar ga ik zelf niet aan beginnen.

Tenslotte heb ik “Jupiter”, trouwe lezers welbekend, een tikkie verplaatst en heb ik een tegel opgelicht tussen de blauwe regen en waar Jupiter nu staat. Daarin heb ik de Trachelospermum jasminoides, oftewel Toscaanse jasmijn gepoot. Jupiter staat nu dus tussen deze jasmijn en de roos “Zéphirine Drouhin”. Foto’s houden jullie nog tegoed. Het lijkt me leuker om die te publiceren als het spul in blad en althans een gedeelte ervan in bloei staat.

Posted 4 maart 2011 by Cybermum Netherlands in Hobby, Varia

4 responses to “Virus heeft weer toegeslagen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Geef mij wat van je energie…tjee Bea wat ben je lekker bezig. Het lijkt met al die namen wel een begin van een spannend boek…gaan we Xavierus/Venus en Saturnus ook nog tegen komen????
    Ben tzt benieuwd naar je bloeiende foto’s , kon je tuintje wel zo voor de geest halen.
    Fijn weekend en liefs -x-«B»

    • Nou …… energie …….. het is denk ik meer wilskracht. En als ik dan eenmaal lekker bezig ben krijg ik daar wel weer meer energie van ja.
      O, en hier is nog een mooie naam voor het spannende boek. De dakplataan heet ook wel heel chique “Platanus acerifolia”. Wel geen Venus of Saturnus, maar de “nus”zit er in, :).

  2. Als de zon schijnt gaat het inderdaad kriebelen Bea, maar om te planten is het mij nog te koud, het vriest hier vaak nog een graad of 4, 5 in de nacht dus echt snoeien en planten doe ik wat later. Het lijkt me trouwens mooi als alles in het blad staat bij je, maar dan laat je vast de foto’s wel zien.
    Lieve groet, Ann.

Geef een reactie

