Niet saai   2 comments

Onze middagwandeling was niet wat je noemt saai. Om te beginnen was het, natuurlijk dankzij het mooie weer, behoorlijk druk op de parkeerplaats bovenaan de Tweede Heide toen wij daar aankwamen. Er stonden nogal wat auto’s en een hele groep mannen, vrouwen en kinderen die allemaal gezellig door elkaar kwebbelden, riepen en lachten. Mijn Diesel is nogal nieuwsgierig van aard, dus zodra ik de kofferbak opendeed wilde hij wel eens poolshoogte gaan nemen. Dat vond ik dus niet goed. Ik liet hem gaan liggen en wachten. Zelf vouwde ik eerst de riem zodanig dat hij in m’n zak paste. Toen liep ik op mijn dooie akkertje een rondje om de auto, liep naar de rand van de heide, keek daar even rond en kuierde vervolgens rustig weer naar de auto. Hij bleef braaf liggen en toen ik hem, met een handgebaar in de richting waar ik hem heen wilde sturen (weg van al die mensen) zei dat hij mocht, sprong hij uit de auto en ging ook keurig die kant op. Punt gescoord!

Op de zandweg onderlangs de heide, vlak voor het pad waarover ik het bos in wilde, hoorden wij achter ons ineens kloppetie-kloppetie-klop, en jawel, daar kwamen een eind terug 2 paarden in galop de bocht om. Diesel, meteen enthousiast, wilde er op af.  Gelukkig hielden de dames die de paarden bereden deze in en gingen stapvoets verder. Ik floot op de inkomfluit en ja hoor, hij kwam keurig voor me zitten. Ik lijnde hem aan en wij hebben samen in de berm gewacht totdat de paarden gepasseerd waren. Uiteraard moest Diesel nog wèl even 1 blaf geven, maar toen ik zei dat hij stil moest zijn, hield hij direct zijn bek. Eén van de dames zei: dank u wel en de andere zei: hij luistert goed naar dat fluitje. Driedubbel gescoord!

In het bos zelf was het heerlijk rustig, met alleen het geklop van spechten, gekras, gefluit en gekwinkeleer van vogels en van wind in bomen en struiken. Een paar maal werd Diesel mij iets té zelfverzekerd en ging te ver weg naar mijn zin. Dan ging ik maar weer eens achter een boom staan en dan duurde het niet lang of hij kwam als een wervelwind aanspurten. Na een uurtje ofzo liepen wij op een smal bospad, toen wij ineens de takkenherrie van een crossmotor hoorden. – Een paar weken geleden is Diesel eens door een stel crossers alle kanten op gejaagd. Hij was doodsbang voor dat vroemmm-vroemmm van het gassen wat die gasten deden en durfde er niet langs. Gelukkig kwam ik toen D. tegen, die met zijn labrador Siena een rondje op de fiets deed. Hij crosst zelf ook, maar dan waar het mag en Siena is er helemaal aan gewend, dus die veroorzaakt ook geen problemen. Ik ben naar de parkeerplaats teruggelopen en D. is tot bij die jongens gefietst, heeft Diesel aangelijnd, heeft die jongens even gezegd wat hij ervan vond en is vervolgens met Diesel en Siena naar de parkeerplaats gefietst. Diesel had zei hij, keurig zonder problemen naast de fiets gelopen. – Enfin, na deze toelichting zal het je duidelijk zijn, dat ik niet blij was met de mij tegemoet komende crosser. Maar het viel gelukkig alles mee. De jongeman minderde op mijn gebaar iets vaart, Diesel ging op mijn commando netjes aan de kant en de ontmoeting liep met een sisser af. Diesel maakte nog even 3 sprongen achter de motor aan en blafte daarbij, zo van: kijk es hoe stoer ik wel niet ben, ik ben helemaal niet bang. Maar dat was puur voor de vorm. Wéér een punt gescoord.

En toen meneer ongeveer een kwartiertje later verwaaiing van wild kreeg, erachteraan wilde, maar toch netjes bleef staan en zich liet aanlijnen, kon voor mij de dag niet meer stuk. Hij heeft zo zijn streken – wat wil je, hij is een Drent – maar vandaag ben ik weer eens apetrots op mijn dondersteen.

Posted 19 maart 2011 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

2 responses to “Niet saai

Subscribe to comments with RSS.

  1. Het was vandaag inderdaad genieten Bea, en de komende dagen, wordt het alleen maar beter…..eindelijk! Jij hebt samen met Diesel in elk geval genoten, wel jammer van die crosser, ik heb een hekel aan die motoren.
    Groetjes van Edward.

  2. Als ik een cijfer mocht geven van 1 tot 10, gaf ik een 11 :D.

Geef een reactie

