Tweede van vijf   4 comments

Gisterochtend ben ik met Diesel naar de tweede van de vijf maandelijkse apporteertrainingen voor Drenten geweest. Dat we er schitterend weer bij hadden hoef ik je niet te vertellen. Volgens mij heeft iedereen die maar enigszins kon, daar op zijn/haar eigen wijze uitgebreid van genoten. 🙂 Wij waren dit keer in het recreatiegebied Soestduinen. Ik was er nog nooit eerder geweest, maar wat een prachtig gebied is dat zeg.

Helaas begon ik al meteen met een blunder: ik was een half uur te laat! clip_image001[4] Op de één of andere manier had ik vast in mijn hoofd zitten dat we om 10.00 uur zouden beginnen. Dus niet. We hadden er om 09.30 uur moeten zijn. Waarom ik dacht dat we er om 10.00 uur moesten zijn was mij een raadsel. Gisteravond thuis viel ineens het kwartje: de test voor de groepsindeling van de KNJV-jachttraining vorige week zaterdag! Dáár moesten we om 10.00 uur zijn. Nou ja, grijs hè. Gelukkig deed niemand er moeilijk over en konden mijn beessie en ik direct aan de slag. We hadden ook maar één oefening gemist, dus de schade viel nog mee.

Ik ga je niet vervelen met een uitgebreide beschrijving van de oefeningen, maar volsta ermee te zeggen dat er bij alle combinaties sinds de vorige keer verbetering te zien was. Volgens de trainers ook. Aangezien ik nogal last had van mijn handen (voor vaste bezoekers hier wel bekend) heb ik, terwijl we toch op onze beurt moesten wachten bij één van de oefeningen, nog apart een stukje training gekregen om te voorkomen dat Diesel gaat trekken en om hem nòg dichter naast me te laten lopen. Op deze manier kan ik mijn handen aardig ontzien. Dat werkte al meteen een stuk beter en je begrijpt dat ik dat nu voorlopig elke keer ga doen. Wat een opluchting was dat zeg.

Posted 3 april 2011 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

4 responses to “Tweede van vijf

Subscribe to comments with RSS.

  1. Het was er zeker ideaal weer voor Bea, gelukkig dat men er niet moeilijk over deed dat je een half uurtje te laat was, het kan de beste overkomen hoor.
    Groetjes van Edward.

  2. Zo af en toe laat mijn grijze massa me ook wel eens danig in de steek Bea. Gelukkig is Diesel een slimme hond die het half uurtje vertraging weer rap inhaalde 🙂

  3. Mooi te lezen dat Diesel nog steeds beter wordt Bea, fijn voor je dat ze hem leren nog dichter bij je te lopen zodat je handen worden ontzien vooral als het niet meer trekken is gewend. Het was gister echt fantastisch mooi weer dus heerlijk voor jullie beiden en een vergissing kan gebeuren, daar hoef je nog niet eens grijs voor te zijn 😉
    Liefs, Ann.

  4. Vind het altijd weer grappig om te zien hoe sommige honden hun baasje over straat trekken. Lijkt me inderdaad meer ontspannend lopen en wandelen als Diesel onder controle is en inderdaad beter voor je handen en knieën. (haha)
    Fijne dag

Geef een reactie

