Vaste prik   2 comments

Gistermiddag zijn we weer even gezellig bij “onze Oop” gaan koffiedrinken. Zoals steeds heeft Diesel zich weer voorbeeldig gedragen. Nadat hij wat gedronken had is hij heel ontspannen gaan liggen slapen en als Pa opstond om koffie in te schenken of zoiets, trok hij lodderig 1 oog open, zag dat het in orde was, en sliep gewoon verder. Voordat we weggingen kreeg hij van Pa een hondenkoekje dat ik hem gegeven had. Maar zowel Pa als Diesel waren sneller dan ik met mijn camera, dus moest er nòg eentje gegeven worden. En hoewel ik ditmaal wel op tijd kon afdrukken is het niet de foto van het jaar geworden. Kijk maar.

Koekje bij het afscheid.

 

En toen ik vanochtend na onze uitgebreide boswandeling Diesel water en voer gebracht had in de kennel, zag ik dat het oude merelnest in de blauwe regen voor het 4e of 5e achtereenvolgende jaar weer werd opgekalefaterd. Ze moeten het wel een prima plek vinden daar, om het ieder jaar op te knappen en opnieuw te stofferen. Ik ben snel naar binnen gegaan om mijn fototoestel te pakken, maar toen vloog de vogel op van zijn uiterst fotogenieke plek en ging op een ander aanvliegpunt zitten. Gelukkig heb ik toen door het raam nog nèt dit plaatje kunnen schieten.

Snavel vol stoffering.

 

Daarna  moest er nodig even gebadderd worden in Jupiter. Ja, dat doen niet alleen de pimpelmeesjes, maar ook de merels hier.

  PICT0036  PICT0057

2 responses to “Vaste prik

Subscribe to comments with RSS.

  1. Denk dat Diesel graag meegaat naar oop 🙂 altijd een koekje en als jij je camera meeneemt krijgt ie er twee 🙂

    Bulletje komt nooit bij mij omdat ik een kat heb….en dan krijgt ie een koekje van eigen deeg

  2. Hahahaha…Diesel zal het vast niet erg vinden, als je een hele reporatage gaat maken Bea. De Merel is zo te zien naar de Gamma geweest, een mooi gezicht hoor.
    Groetjes van Edward.

Geef een reactie

