Verrassing   5 comments

Vanochtend (oh, inmiddels moet dit al weer gisterochtend zijn zie ik) kreeg ik tijdens de dagelijkse wandeling in “ons bos” een mooie verrassing van Diesel. Zijn neus ging in de lucht, hij sprintte van het pad af het bos in en kwam mij even later héél blij en trots een presentje brengen: een halfvergane kraai. Jich! Ja mensen, ook dat is een van de geneugten van het hebben van een jachthond. Ik heb het geval heel blij en dankbaar van hem aangenomen (je moet zulk goed apporteergedrag natuurlijk belonen). Wat later, toen zijn interesse gewekt was door iets anders en hij ver genoeg vooruit was om het niet in de gaten te hebben heb ik het smerige geval een eind van me af in de bosjes gezwiept. Misschien snap je nu ook waarom ik mijn handen altijd even met antibacteriële zeep was als ik weer thuis ben.

Vanmiddag kwam Sietse gezellig even koffiedrinken en heeft hij voor mij een gat in het plafond geboord en daar een alligatorplug en een stevige haak in gemaakt.  Hiermee  heb ik één van mijn laatste aanvallen van creativiteit tot een goed einde kunnen brengen. Je herinnert je misschien dat ik begin dit jaar een nieuwe wasmachine heb moeten aanschaffen. Welnu, alvorens ik de oude heb laten afvoeren had ik Lennart gevraagd het deurtje eraf te slopen. Hij snapte er niks van, maar heeft het wèl gedaan. In de metalen rand van die glazen deur heb ik 3 gaten laten boren. Ik heb een kistje mos gehaald en een mooie varen. Het mos heb ik met de groene kant naar buiten in het glazen deurtje gelegd en er binnenin heb ik de varen geplant. Ik heb stevig touw gehaald en daarmee vervolgens het geheel opgehangen aan de haak in het plafond. Ik ben heel tevreden met het resultaat.

wasmachinedeur-varen

Die donkere kleur onderin is van het water dat ik erbij gegoten heb. Een deel wordt opgeslurpt door het mos, dat daardoor groen blijft hoop ik en de rest is voor de varen.

5 responses to “Verrassing

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik heb zo’n kat die me altijd muizen kwam brengen. Ik doe net of ik ze in een pannetje doe om ze op te bakken en als ie even niet kijkt flikker ik het zootje weg………totdat ie me een keer betrapte……sindsdien vreet ie ze zelf op😦

  2. Leuk zo’n cadeau van je hondenkind Bea, gelukkig krijg ik niet van die vieze dingen brrrr maar braaf was het natuurlijk wel😉 Een heel fijn zomers weekend gewenst,
    liefs, Ann.

  3. En Diesel bedoelde het zo goed!….hahaha.
    Maar ik kan mij voorstellen dat je niet echt blij was met gift.
    Groetjes van Edward.

  4. Pingback: Hij heeft het naar zijn zin « Tielestek

  5. Pingback: Restverwerking « Tielestek

Geef een reactie

