Het begint er weer op te lijken   7 comments

Nu heb ik het over mijn tuintje. Vanochtend na de dagelijkse wandeling met Diesel ben ik weer even in de tuin aan de slag gegaan. Mijn rechterhand is al sinds afgelopen donderdag van de wijsvinger tot aan de pols onder m’n duim vooral bij de gewrichten dik, wat krom en nogal verkleurd (vaste lezers kennen mijn kwaal die af en toe de kop opsteekt onderhand wel), maar daardoor kon ik me niet laten tegenhouden. De blauwe regen was uitgebloeid en groeide de pan uit en m’n buxusduckie was zo punk als het maar kan. Het was mooi bedekt weer en dus een uitgelezen moment om Donald te fatsoeneren. Vrees niet. Ik heb er de tijd voor genomen en af en toe rust gehouden. In een jolige bui heb ik hem zelfs tekenfilm-ogen geknipt.

Donald Buxusduck

De blauwe regen heb ik ook flink teruggesnoeid, maar wel voorzichtig om het merelnest dat dit jaar al weer opgeknapt en in gebruik genomen is niet te verstoren. De rest moet maar wachten tot het weer een volgende keer meewerkt en ik denk het weer aan te kunnen.

M’n Moederdag kado staat inmiddels ook in de volle grond, maar dat had ik al eerder met hulp van een zoon voor elkaar gekregen.

Morederdag kado

Moederdag kado - detail

Voor meer foto’s van m’n tuintje moet je maar even in dit album kijken.

Posted 10 mei 2011 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent, Hobby, Varia

7 responses to “Het begint er weer op te lijken

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tuinieren is niet mijn ding Bea. Alleen aan de voortuin doe ik het allernoodzakelijkste en achter heb ik stenen en grind.
    Ik vindt het werk net zo ondankbaar als de huishouding. Achter m’n huis staat nog wel een buksus die best een mooi vormpje kan gebruiken 🙂

    Tuinieren is zwaar werk hé…doe je rustig an ?

  2. Het begint er zeker weer op te lijken Bea, heerlijk al dat groen en mooie planten hoor. Je hebt een mooi Moederdag gekregen, geniet er maar van!
    Groetjes van Edward.

  3. Hahaha, geweldig die Donald de buxusduck. Ik kan niet wachten totdat we ons tuintje hebben incluus appartement. Zal absoluut werken zijn maar heb der zin in.
    Heb een Japanse blauwe regen gezien waar ik verliefd op ben geworden, die is intenser van kleur, de Wisteria floribunda “Black Dragon”
    Wat een mooi struikje heb je daar gekregen voor moederdag zeg…. aagje ik zou wel willen weten wat dat is.
    Xsie

  4. Een heel mooi moederdagcadeau Bea daar zal je nog veel plezier van hebben, denk je er wel om dat nagenoeg alles giftig is aan de blauwe regen? Ik ben altijd een beetje bang dat Mandy er iets van zal eten of er op gaat kauwen dus die neem ik maar niet al is het prachtig om te zien. Donald is erg leuk geworden en dat je een beetje rustig aan moet met je hand weet je zelf het beste 😉 Leuk om je mooie tuin te zien,
    liefs, Ann.

    • Ik weet het Ann. Ik ruim ook alles op, zelfs al bijna vóórdat het gevallen is. 😉 Gelukkig blijft Diesel er ook wel van af. Er is véél lekkerder en leuker spul in de tuin. En meestal is het één streep richting kennel, zodra de tuindeur open gaat.

  5. Wat ben je verwend Bea, schitterend cadeau. Je tuin ziet er voor mijn ogen pico-bello uit. Buxusduck vrolijkt de boel wat op.Mijn buxussen groeien lekker wild, zoals alles in mijn tuin. Lekker voor de buurpoesjes die rollenbollen door al mijn planten/bloemen en struikgewas heen. MaXX geniet dan van het vrolijke gezelschap en ik knijp gewoon een oogje dicht. Tuinnieren op zijn tijd bij mij. Eigenlijk moet ik de Seringenbomen ontdoen van de bruine bloemen, al schijnt dat niet juist te zijn. Ik doe dat elk jaar en mijn bomen bloeien ieder jaar fleurig volop paarslila schoonheidjes die het ultieme lentegevoel brengen.
    Vandaag jammergenoeg géén tuindag hier, wel zonnig maar koud winderig. Dusss even aan ’t bloggen en achterstallig onderhoud alhier gepleegd.
    Nog een relaxede ZONdag «B»

Geef een reactie

