Avontuur   3 comments

Vanochtend vroeg ging ik er zoals elke dag weer lekker op uit met Diesel. Auto weggezet, paadje over de heide op en ineens, daar lag het op de loer. Het avontuur. In de vorm van een grote witte langharige (Zwitserse?) herder. Hij lag midden op het pad waar dat een flauwe bocht maakt langs een grote jeneverbesstruik. I.p.v. de gebruikelijke pourparler’s vliegt me dat grote (groter en zwaarder) geval op Diesel af en begint te grommen en te bijten. Zijn baas, buiten ons zicht, riep hem, maar daar trok hij zich niks van aan. Diesel wilde gewoon passeren, was eerst verrast, maar liet zich toen toch even niet onbetuigd. Ik gaf een brul waar ik zèlf nog van schrok (kejje-na-gaan!) en toen kwamen herder-baas en nog zo’n wit, iets kleiner exemplaar de bocht om. Baas kon verbaal ook aardig uit de voeten en toen zijn hond niet luisterde sloeg hij er een keer stevig op met de ketting, greep hem beet en sleurde hem onder het afzettingsbalkje van het pad heen, de hei op. Diesel stond inmiddels na mijn brul naast mij en toen heb ik hem meteen even nagekeken, want die herder had toen Diesel in eerste instantie doorgelopen was hem van achteren aangevallen en stevig in de nek gebeten. De herder-baas vroeg of het goed gegaan was en ik kon geen verwondingen vinden, dus toen zijn we ieder ons weegs gegaan. Misschien heeft dat beest trouwens iets minder lekkers binnengekregen, want ik had net gisteravond Diesel Frontline Combi tussen de schouderbladen gedruppeld.
Maar wat ziet dat er vreselijk uit zeg zo’n (beginnend) gevecht. Jikes! Gelukkig konden we nog redelijk bijtijds ingrijpen. Het heeft in zoverre wel indruk gemaakt op Diesel, dat hij de rest van de wandeling minder ver voor me uit heeft gelopen dan hij anders wel doet en constant omkeek of ik er nog wel aankwam. Hij is gelukkig niet angstig geworden, want hij ging weer vrolijk op andere honden die we tegenkwamen af. En de afsluiter van de wandeling was een mooie. Onderweg naar de auto, aangelijnd, want dicht bij een drukke weg, stond hij ineens stokstijf voor. Konijnen! Ze vlogen bij onze nadering de hei op en als Diesel niet toevallig aangelijnd was geweest weet ik niet of hij er niet achteraan gegaan was.

Posted 13 mei 2011 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

3 responses to “Avontuur

Subscribe to comments with RSS.

  1. Het lijkt meestal een stuk erger dan het is Bea. Onlangs kreeg bulletje het aan de stok met een hond die ‘m onverwachts beet. Toen bulletje ‘m in de nek greep wilde m’n schoonzoon tussenbeide komen maar was volgens de eigenaar van de andere hond niet nodig omdat zijn hond begonnen was en de afstraffing wel had verdient. Gelukkig raakte niemand gewond.

  2. Jeempie…dat was toch wel even schrikken Bea, gelukkig is het goed afgelopen. Maar goed dat Diesel zo gehoorzaam is, en direkt naar je toe kwam.
    Groetjes van Edward.

  3. Dat was geen avontuur Bea maar een regelrechte aanval en daar schrik je je toch even wezenloos van of je geeft natuurlijk een brul, gelukkig is het goed afgelopen maar dit soort honden moet toch eigenlijk aangelijnd zijn, ik vind het niet kunnen dat ze los lopen en met een ketting slaan was dan wel even nodig maar het blijkt dan toch wel dat de baas geen echte baas over zijn hond is. Ik moet je vervolg nog lezen dus dat ga ik nu doen!

Geef een reactie

