Hondenweer   2 comments

Dat was het hier de hele dag. Hondenweer. Voor de hondjes niet erg, maar voor de bazen was het minder. Mijn hondje (nou ja, hondje ….) en ik hebben vanochtend jachthondenproeven gelopen, ter afsluiting van de training. Het spul ging om 10.00 uur op de wagen, dus wij waren om 09.15 uur ter plekke. De ervaring heeft mij nl. geleerd dat je anders maar heel slecht je auto kwijt kunt en bovendien is het prettig om eerst een beetje rust in te bouwen voor je aan zoiets begint. Bovendien kon ik nu eerst nog even snel toiletteren en een bak koffie met een plak cake scoren. Natuurlijk had ik Diesel al eerst een rondje bos gegund en dat is er ook wel van gekomen, maar veel korter dan de bedoeling was. De parkeerplaats boven aan de heide en bijna alle paden en toegangswegen waren nl. afgezet en bijna overal stonden borden en hekken. Ik dacht eerst aan weer een wielerwedstrijd, maar later, toen ik er op de terugweg langs reed bleek mij dat het iets met een soort van hardlopen te maken had. Ik zag tenminste wat vermoeide mannen in hempie en korte broek in een soort van sukkeldrafje lopen. Dus wij moesten ons heil elders zoeken.

Maar goed. De proeven. Ik ga ze niet weer allemaal beschrijven, maar het waren alle onderdelen van de C en de B-proeven. Ik weet niet of iedereen er was, in dat geval zouden het 60 combinaties geweest zijn, maar zoals gezegd begonnen we om 10 uur en als je dan weet dat wij om 15.30 uur terug waren ……  zeg 45 min. rijden en twee overheerlijke kadetten met hamburger of worst en de nodige koffie en andere vloeibare versnaperingen, plus de uitreiking van de certificaten door de trainers aan de mensen uit hun groep(en) eraf trekken. Dan krijg je een idee.

Diesel heeft, ondanks dat’ ie een rebelse bui had, met 39 punten een C-certificaat gescoord.  Toen wij aan de beurt waren voor de uitreiking, ten overstaan van vele toeschouwers/-hoorders, riep de trainer luid en duidelijk: Diesel met (mijn volledige voor- en achternaam) een C, héél goed – en nu komt het – voor een Drent. Hij kon het toch niet laten om mij terug te pakken na die actie van Diesel van afgelopen maandag, grinnik.

Voor degenen die in september meedoen aan de jachthondenproef van de KNJV zijn er vóór die tijd nog 2 trainingen georganiseerd, op 30 augustus en op 6 september. Ik heb ook ingeschreven (voor de C) en dat van die 2 extra trainingen vind ik toch wel fijn. Volgende week zaterdag is ook de laatste training van de Vereniging en daarna moet ik het zelf bijhouden. Dan is het mooi als we voor de officiële KNJV-proef nog even wat puntjes op de i kunnen proberen te zetten.

Posted 25 juni 2011 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

2 responses to “Hondenweer

Subscribe to comments with RSS.

  1. Diesel en Bea, goed gedaan! Gefeliciteerd met jullie diploma! En die trainer zou ik gewoon weer terugpakken op een goed moment 😉

    Groetjes Annoek

  2. Pingback: Uithuilen en opnieuw beginnen? « Tielestek

Geef een reactie

