Noodweer? In elk geval hevig onweer   6 comments

Nou, het is er dan toch nog van gekomen. Een stuk later dan voorspeld weliswaar, maar het was desalniettemin heftig.

Ik denk dat het een uur of half tien was toen de lucht veel donkerder werd dan de afgelopen dagen om die tijd. Iets later begonnen de bomen te zwiepen alsof het grassprietjes waren. Nog iets later begon het te weerlichten dat het een aard had en uiteindelijk barstte de bui in alle hevigheid los.

om je een idee te geven

Ik lag languit op de bank te lezen en Diesel lag lekker naast mij te knorren. Bij een hele zware donderslag trok hij even één oog open, zij het met enige moeite, om vervolgens iets dichter tegen mij aan te schurken en door te snurken tot hij zich rond elf uur in slow-motion van de bank liet glijden en naar de voordeur liep om daar te gaan zittten mekkeren dat hij eruit moest.  Toen heb ik de laarzen maar aangetrokken en hem meegenomen voor een p&p-rondje om de kerk, want ja, als je moet, dan moet je, nietwaar? Af en toe was alles hel verlicht en een moment later weer aardedonker. En de donder rolde af en aan. Het enige dat ik aan Diesel merkte, was dat hij genoegen nam met een korter rondje dan anders. Onweer of geen onweer nadat we weer een beetje droog waren hebben we vannacht beiden heerlijk geslapen.

Dat korte rondje heb ik dan vanochtend weer ruimschoots goedgemaakt, met een lekkere lange boswandeling in een druipend nat, heerlijk ruikend bos. Maar op het eind van de wandeling begon het al weer knap benauwd te worden en we waren alle twee blij dat we weer thuis waren en een lekker koel plekje konden opzoeken.

Het is nu nog steeds dicht bewolkt en behoorlijk benauwd en eigenlijk hoop ik stiekem op nog een lekkere bui die de boel nou es ècht opfrist. Liefst nog even vóór mijn bezoek aan de kapper vanmiddag.

Posted 29 juni 2011 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent, Natuur

6 responses to “Noodweer? In elk geval hevig onweer

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ja er zullen afgelopen nacht heel bijzondere foto’s gemaakt zijn. Zo ook bovenstaande, bloedje heftig! Hier in het Westen was het minder ernstig dan bij jullie.TeSS wonendde in Den-Bosch belde mij ook heel laat in de avond nog op. Ze was wakker geschrokken van een hele harde bliksem en regen, de vloer trilde zei ze. Ze vroeg oma of het daar bij mij ook zo was, maar nee hier wel een gedeelte van jouw verhaal, maar stuk minder heftig. Heb ook een slechte nacht achter de rug, té benauwd en veel gerommel in de luchht. Momenteel is het hier heerlijk afgekoeld, wat bewolkt en een licht briesje. [Nog steeds tik ik hier met witte letters en een witte achtergrond] dus zullen zeer zeker wat tikfoutjes in deze tekst te vinden zijn] ik doe mn best 🙂 … Geniet van deze dag, liefs -x-

  2. Dat soort foto’s had ik gisteren ook in gedachten toen ik me aan een meer verschanste om de bliksem vast te leggen. Jammer dat de harde wind en regen eerder aanwezig waren dan het onweer maar spektakulair was het verder wel

  3. Het is hier ook flink raak geweest Bea. Toch wel prettig dat Diesel er zich niets van aantrok, dat hoor je wel eens anders.
    Mijn kompliment voor de foto, de bliksem staat er prachtig op.
    Groetjes van Edward.

  4. Wat een prachtige foto. Ik had er geen geduld voor. Maar jou is het goed gelukt.
    Groetjes Anna

  5. Zeer geslaagde foto van het onweer..Hier bij ons was geen doorkomen aan..we kregen tot 3x toe zwaar weer.
    In de vooravond dacht ik even dat mijn bomen in de tuin er het bijltje gingen bij neerleggen.Gelukkig bleven ze overeind.
    Er zijn toen nog 2 zware onweder na gekomen..mijn tuinpad stond helemaal onder en het bleef maar gieten en donderen en bliksemen..onmogelijk ook maar 1 foto te nemen.
    Groeten
    Marylou

  6. Een mooie foto van de bliksem en de onheilspellende lucht Bea, wat een geluk dat Diesel zich er weinig of niets van aantrekt, hier is het iets anders, Mandy ligt te rillen en kruipt zowat in me wel gaat ze gehoorzaam mee om kwijt te raken wat haar dwars zit maar voor de rest vindt ze onweer helemaal niets! Het is behoorlijk tekeer gaan wat het weer betreft en al is het zomer je zou het niet zeggen. Voorlopig blijft het onbestendig weer en dat is voor mens en dier niet bepaald prettig, af en toe een nacht behoorlijk veel regen is prima maar overdag zou ik toch wel mooi weer willen hebben, afijn optimistisch blijven want we hoeven de bloembakken geen water te geven, een heel prettig weekend samen met Diesel, lieve groet, Ann.

Geef een reactie

