Laatste van vijf   1 comment

Het weekend is al weer bijna om, dus nu wordt het tijd om m’n blog even bij te werken.

Gisterochtend was de laatste van vijf door onze Vereniging georganiseerde (apporteer-)trainingen dit jaar. Met uitzondering van vorige keer, steeds op de eerste zaterdag van de maand.

Ditmaal was het weer aan het Roggebotzand in Dronten.

Zo zag de ochtend er uit: 06.00 u op; 07.00 u p&p-rondje met Diesel; tussenbeide koffie zetten, thermoskan vullen om mee te nemen, broodjes smeren om mee te nemen, ontbijten, tanden poetsen, auto inladen (fles water en eten-/drink-bak voor Diesel, broodjes en koffie voor mezelf, opvouwbaar stoeltje, dummy tas, routebeschrijving, ….) 08.00 u vertrek richting Dronten.

Na een rit met hindernissen – de leukste was ter hoogte van pannenkoekenhuis ‘t Kabouterbos: tig witte konijnen op de weg, in de linker berm, in de rechterberm – ongeveer tien  à 15 min. na de afgesproken tijd ( 09.30 u) aankomst op een van mensen en honden verlaten parkeerplaats.

Je zou kunnen zeggen dat de training voor ons begon met een “verloren zoek”. We waren er nu eenmaal en ik wist niet of de groep op dezelfde plek zou trainen als 7 mei, dus ben ik met Diesel aangelijnd aan de wandel gegaan en heb één voor één de paden die vanaf de parkeerplaats lopen een stuk heen- en weer teruggelopen. Onderweg kwam ik op het ene pad iemand van Staatsbosbeheer tegen, op een ander pad een man en een vrouw en tenslotte op weer een ander pad een jogger. Ik heb ze allemaal staande gehouden en gevraagd of ze een groep mensen met net zulke honden als de mijne waren tegengekomen. Dit bleek niet het geval te zijn. Ik had juist besloten het pad waarover de jogger verdween ook een stuk te volgen en was begonnen tussen de bosjes achter de parkeerplaats en een sloot die kant op te lopen, toen ik vanaf de parkeerplaats mijn naam hoorde roepen. Ik terug door de bosjes en daar stond Irene en vertelde mij dat een man in een blauw trainingspak langs de groep was gekomen en gevraagd had of ze “een mevrouw met grijs haar” kwijt waren. Zij wist toen meteen dat ik dat moest zijn, omdat ik het er de avond ervoor nog over gehad had op het Drentenforum, en is naar de parkeerplaats gegaan. Samen zijn we toen naar de groep gelopen. Diesel en ik hadden niet veel gemist. De laatste van de groep was net bezig met aangelijnd en los volgen.

De groep was aan het begin weer in tweeën gesplitst en in de pauze hadden we enige moeite om de andere helft van onze groep te vinden. Wéér een verloren zoek zou je kunnen zeggen. Enfin, we hebben elkaar gevonden en honden en baz(inn)en hebben van trainer(s) gewisseld en een set andere oefeningen gedaan.

Aan het einde van de ochtend (of was het al aan het begin van de middag?) hebben we ons allemaal verzameld op de parkeerplaats en hebben in een grote kring gezeten,  onze meegenomen broodjes, koffie en andere versnaperingen soldaat gemaakt. Deze en gene sprak nog een woordje en enkele flessen met geestrijk vocht werden aangeboden. Met de woorden “tot volgend jaar” braken wij op en gingen elk ons weegs. En ik ben ook zeker van plan om mij voor volgend jaar weer in te schrijven. Als het kan morgen al, want ik wil niet de kans lopen buiten de boot te vallen. Het was veel te leuk.

Na een thuisreis met zo mogelijk nòg meer hindernissen dan op de heenweg, draaide ik om ongeveer 14.30 – 14.45 u de parkeerplaats bij mijn huis op. Auto uitpakken, Diesel goed nakijken op evt. teken, omkleden, boodschappen doen ……… en toen ik even met de voeten omhoog wilde gaan zitten ………… zijn we samen op de bank in slaap gevallen en hebben lekker een uurtje getukt.

Posted 3 juli 2011 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

One response to “Laatste van vijf

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dat Diesel en jij na zo’n druk programma aan een tukje toe waren is niet zo verwonderlijk Bea,
    het is toch allemaal wel een beetje vermoeiend lijkt mij. Om er volgend jaar weer bij te kunnen zijn,
    is het verstandig om je daar vroegtijdig voor aan te melden als er zoveel animo voor is.
    Groetjes van Edward.

Geef een reactie

