60 jaar   5 comments

Getrouwd wel te verstaan. Gisteren feestelijk het 60-jarige huwelijk van een oom en tante (de jongste zus van mijn moeder) gevierd. Hoewel niet alle nog levende familieleden er waren was een vrolijk weerzien met familie die ik herkende. Er waren er ook die ik nog nooit gezien had (achterkleinkinderen) en er waren er die ik niet verwacht had, zoals bijv. een zus van mijn moeder, die dit jaar 91 wordt en behalve dat zij met een stok loopt, voor die leeftijd nog goed te pas is. De bijbehorende oom was er ook. Wat mij opviel was dat iedereen die mij kende of gekend had mij ook direkt herkende! Dat kan ik van mezelf niet zeggen. Hoewel dat ook niet vreemd is als je bedenkt dat de sinds jaar en dag beste vriendin van de jubilerende tante, mij wonder boven wonder na mij 60 jaar niet gezien te hebben ook onmiddellijk herkende. Destijds was ik 6 of 7 jaar, dus …..

Aangezien ik niet de fotograaf van dienst was heb ik hier (nog) geen foto’s van.

Dan naar vandaag. Vanochtend had Diesel tijdens de boswandeling bijna een konijn verschalkt. Maar ja, ik ben blij dat hij naar me luisterde en zich liet aanlijnen, want stropen doen wij natuurlijk niet!

Verder heb ik vandaag de dille uit mijn plantenbak geoogst. Het mooie ragfijne groen heb ik ingevroren en de bloemen heb ik in een boeket geschikt, dat in z’n geheel afkomstig is uit m’n tuintje. Er moest toch gesnoeid worden.

Een mooie krop lollo rosso heb ik ook geoogst.

Die is bestemd voor mijn “schoondochter”. Zelf eet ik al bijna elke dag sla in deze periode en zij lust het ook graag. Vandaar. Op wat leeggekomen plekken heb ik nog maar een  keer snijbiet gezaaid. De zoveelste lading radijs staat er al mooi bij en van de vorige week gezaaide stambonen komen de eerste exemplaren ook al boven de grond.

Nu mag ik het van mezelf even rustig aan doen. Morgen is dan de peterselie aan de beurt om voor een deel geoogst en ingevroren te worden. Ik ben helemaal in mijn knollentuin.

5 responses to “60 jaar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tjonge….60 jaar getrouwd dat is zeker een groot feest waard. Toch leuk dat zoveel mensen jou nog herkende Bea, dan heb je vroeger vast indruk op hen gemaakt.
    Nee, Diesel mag niet stropen, maar een konijn in de pan, kan best lekker zijn hoor.(geintje)
    Je bent wel fijn bezig in je tuin, het is leuk werk, en je hebt alles lekker vers.
    Groetjes van Edward.

  2. Tuinieren in een groentetuintje lijkt me helemaal niks Bea, maar eten natuurlijk weer wel 🙂 Die sla komt me bekend voor en heb ik volgens mij ooit eens verpakt in een zakje gekocht

  3. Zestig jaar getrouwd is wel een feest waard Bea, leuk dat er zoveel mensen waren die je herkende zelf heb ik dat ook wel maar dan weet ik weer niet wie het is 😉 Hier staat geen sla maar wel Dille en wat is het mooi, je hebt een prachtig boeket gemaakt van bloemen en kruiden uit je eigen tuin en waarschijnlijk geurt het ook nog heerlijk!

    • Het geurt idd heerlijk Ann. En dan heb ik het nog niet eens gehad over m’n slaapkamer. Omdat ik niet meer làngs, maar echt dóór de lavendel naast de tuindeur moest lopen, heb ik daar zaterdag flink wat afgeknipt. Nu heb ik op mijn slaapkamer een mand staan met een stuk of twaalf bosjes indrogende lavendel erin. De geur is hemels. Dat heeft echter ook een keerzijde: ik slaap sindsdien zo goed, dat ik ‘s-ochtends de wekker weer moet zetten, omdat ik er anders niet op tijd uitkom, grinnnn.

  4. Eindelijk weer eens bij jou op bezoek. Jouw site voelt als een warm bad aan. Gezellig en verzorgd. En weer met bloemen en andere prettige dingen. En natuurlijk Diesel. Ik bewonder je Cybermum voor de energie die je hier insteekt. Leuk die muziek over honden. 🙂

Geef een reactie

