Werk in de tuin   5 comments

Hier is vast wat nieuws over de voortgang van genoemde werkzaamheden. Jullie wisten natuurlijk nog absoluut niet wat de bedoeling was, maar dat zal gaandeweg duidelijk worden. FF uitpuffen hoor, pfffffff….. moe is een beetje moe. Snoeiwerk is nog het minst zwaar, maar ik heb dus 60 cm groen en wortels afgegraven over de hele lengte van m’n tuintje aan de voorkant van het huis. Tot nu toe heb ik 5 groene containers gevuld met groen en wortels, 1 van mezelf en 3 van buren. Die werden gisteren geleegd gelukkig en nu heb ik de mijne dus nog een keer kunnen vullen. Inmiddels is er een container met zand gebracht, die ik gelukkig op het erf van de buren mocht zetten, want de parkeerplaatsen aan de overkant van de straat staan inmiddels helemaal vol met auto’s van mensen die ik niet ken, een grote camper van de overburen die net gisteren terugkwamen van vakantie en een aanhangwagen.

Het wachten is nu op de pallets met tegels, die ook vandaag gebracht worden. Morgen gaat het dan gebeuren. Er komen 2 stratenmakers, die de oprit, het pad naar de voordeur en een terrasje bij de voordeur opnieuw gaan straten. De boel was nl. dermate verzakt, dat het hoog tijd werd. Bovendien wordt het zo allemaal wat ruimer en ga ik er wat minder onderhoud aan het tuintje door krijgen. Iets dat ook niet weg is, gezien het feit dat ik geen 20 meer ben en omdat ik veel op pad ben met mijn beessie.

Ik vond het wel jammer dat ik de helft van mijn blauwe bessenstruik moest wegsnoeien: hij zat bomvol, maar ach dat groeit volgend jaar vanzelf weer aan. En de bessen verdwijnen sowieso in een noodtempo in de magen van de vele merels en andere snoepers. Ze zijn inmiddels ook al druk bezig de lijsterbes, die ook  dit jaar weer stikvol bessen zit, helemaal kaal te vreten. En die omgewoelde grond langs het pad is een extra bonus: lekkere wormen en andere priegelbeestjes. Deze week is/was het dus extra feest voor de vogels.

Wordt vervolgd met een paar foto’s in het eerstvolgende blogje.

Posted 29 juli 2011 by Cybermum Netherlands in Varia

5 responses to “Werk in de tuin

Subscribe to comments with RSS.

  1. Zo te lezen is dit een flinke klus Bea, dat Moe een beetje moe is, kan ik mij goed voorstellen, het is best nog wel zwaar werk hoor.Je mag dan geen 20 jaar meer zijn, maar je gaat tekeer als een jonge meid…hahaha! Ik wens je veel succes met alles hoor.
    Groetjes van Edward.

  2. Je bent een bezig bijtje Bea 🙂 Met een beetje geluk gooien de stratenmakers in één dagje de hele oprit erin……..en dan maar zand invegen

  3. Veel sterkte met deze grote klus. Gelukkig lekker weertje om deze klus te klaren. Fijn weekend Groetjes Anna

  4. Wat zit er toch een werk in tuinen en tuintjes Bea, zelf moet ik nu alweer alle tegels schoonmaken dus hier komen de containers ook wel weer vol en tsja deze moe is dan ook meestal erg moe en van het onkruid zou je moe(deloos) worden. Het is al met al bij jou nog een behoorlijke klus, rustig aan meis Rome is ook niet op één dag gebouwd 😉 Sterkte met het werk en neem morgen maar een snipperdag!

  5. rustig aan hoor het hoeft toch niet in 1 dag klaar,veel succes en wacht het vervolg af.

Geef een reactie

