Werk in de tuin – vervolg   6 comments

En het is gelukt! Zaterdag, in één dag, alle oude tegels eruit, oude grond met nog een paar flinke boomwortels (kennelijk nog van de berk die vroeger op de hoek met de straat heeft gestaan) en de nieuwe er in. De strook grond waar de beukenhaag in stond verbreed, zodat het opsluitbandje aan de kant van de merkwaardige  buurvrouw nu precies tegen de erfafscheiding aan staat en zij haar containers niet meer ín het haagje kan zetten, waardoor inmiddels al 2 beukjes  kapot en dood gegaan zijn. Doordat de strook verbreed is had ik zwarte grond nodig om op te vullen, dus ik ben toen de mannen weg waren eerst naar een pompstation gereden en heb de banden van mijn auto opgepompt, want rechtsachter bleek ik ineens een zacht bandje te hebben. Toen meteen even doorgekard naar het tuincentrum en 3 zakken van 40 l. universele potgrond gehaald. Die heb ik er toen meteen maar even in gedaan.

Oh en een van de stratenmakers was bovendien zo vriendelijk om in de achtertuin een rij tegels die wat precair lagen te wiebelen op de opstap naar de kennel, op maat te zagen en keurig in te passen tussen de voorlaatste rij tegels en de kennelvloer.

Ondertussen heeft iemand uit de wijk hier zaterdag en zondag alle oude tegels die niet kapot waren weer uit de container gehaald. Die kon hij mooi gebruiken om zijn erf te verbreden, zodat er 2 auto’s konden staan i.p.v. 1 zei hij. Mij maakt het niet uit of ze nou in de container worden afgevoerd of dat hij ze meeneemt. Als ik ze maar kwijt ben.

Gisteren heb ik een rustdag gehouden en vandaag was het dus voor het eerst vegen geblazen en heb ik nog wat tijmplantjes gehaald om de rand langs de tegels dicht te laten groeien. Daar heb ik nog geen foto’s van gemaakt. Ik zet hier 1 foto van de oude situatie en 1 van de nieuwe hier onder in dit blog. De andere zet ik vast in een apart album, anders wordt dit blog zo ontiegelijk lang.

Posted 1 augustus 2011 by Cybermum Netherlands in Varia

6 responses to “Werk in de tuin – vervolg

Subscribe to comments with RSS.

  1. De oude situatie was inderdaad een rotzooitje hoor.
    De nieuwe situatie is perfect hoewel het huis nu wel naar één kant afzakt maar dat ligt denk ik aan de foto 🙂
    En nu maar invegen.

    Een hele vooruitgang Bea

  2. Fijn werk als het achter de rug is.Van die rug gesproken, dat zal ook nog wel even duren voor je weer kan meedoen aan de 200 meter horden !

  3. Mooi dat het zo vlot is gegaan Bea, daar ga je een hoop plezier aan beleven hoor. Je was meteen fijn van die oude tegels af,dat kwam mooi uit…óók voor de buurman. Het is wel een hele verbetering.
    Nog bedankt voor je leuke reactie, en je mag gerust lieve Edward zeggen hoor, want dat ben ik eigenlijk ook….hahahaha!

  4. Proficiat Bea.. wat een project. Het ziet er op de foto’s mooi en verzorgd uit. Veel plezier er mee!!
    En wat een mooie foto van je Diesel.. pracht kop heeft ie. Happy hond.. dat zie je.
    Fijn om hier weer even rond te kijken..zoals altijd. En.. mooie rustgevende muziek..

Geef een reactie

