Mis en raak in één middag   7 comments

Vandaag had ik bedacht dat ik in het begin van de middag met Diesel in het bos zou gaan wandelen i.p.v. vanochtend. En wel zo omstreeks de tijd en plaats dat Izzy en Lola met hun bazinnetje meestal aankomen. Diesel en de dames konden dan mooi met elkaar ravotten en H. en ik zouden even kunnen bijpraten. Nou mis dus. We kwamen helemaal niemand tegen. Daarom hebben we maar wat langer gelopen en een paar korte oefeningetjes gedaan, om hem voldoende energie te laten kwijtraken. Terwijl het verder zo ongeveer de hele dag heeft geregend, deed het dat merkwaardig genoeg precies in de periode dat wij daar rond baggerden helemaal niet en werden we alleen maar nat van de grote modderpoelen en de druipende bomen. Terwijl zelfs de zon af en toe ook scheen, hebben mijn beessie en ik volop genoten. En hoewel de thermometer maar 15 graden aangaf, liep ik in mijn dunne korte jasje op het laatst gewoon te puffen.  Zo warm had ik het gekregen.

Toen ik thuiskwam was dat niet met een witte hond met bruine platen, maar met een moddermonster. En zelf was ik er ook haast een. De modder zat zo ongeveer tot achter m’n oren en toen ik gauw de badkamer in wilde was het raak. Het opstapje naar de badkamer met het betonnen opstaande randje zit er al zo lang als ik hier woon, maar vanmiddag moest ik er ineens met m’n rechter voorvoet tegenaan knallen. Je begrijpt ik heb op dat moment even flink gejodeld en wat er dan ook boven mag zitten even ernstig toegesproken. Toen ik later Diesel nog een keer ging uitlaten en nu net nog eens, had ik het gevoel dat de middelste teen van mijn rechtervoet een kolossale vorm had aangenomen. Is dus niet zo, maar het kootje waar de nagel zit is wèl donkerpaars tot zwart van kleur en voelt nu aan alsof ik ermee in de gloeiende kolen zit.

Lekker allemaal, precies nu ik voor woensdag heb afgesproken met 6 andere leden van het Drentenforum en hun honden lekker te gaan wandelen op het Galgenveld in Borculo. Niet handig, maar ik zeg niks en ga er lekker wel naartoe.

Posted 8 augustus 2011 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent, Varia

7 responses to “Mis en raak in één middag

Subscribe to comments with RSS.

  1. Het bulletje van m’n dochter is spierwit en je kan wel nagaan wat er gebeurt als je haar uitlaat op een braak liggend stuk bouwterrein. Gelukkig passeren we op de terugweg een grachtje, en hoewel lady geen zwemster is houd ze wel van pootje baden………….gelukkig maar 🙂

    sterkte met je dikke teen Bea 😦

  2. dat is de echte die-hard, gewoon gaan wandelen morgen!

  3. Al heb je er van genoten ik vind het toch knap om met dit weer de modder in te gaan hoor Bea, ik laat de pitbull mooi haar eigen rondjes nat gras nemen en blijf zelf liever droog. Overigens wel even opletten met die teen meis, mijn buurvrouwtje stootte haar teen ook aan een steen die er al jaren staat maar die was wel gebroken en moest in het gips. Nu ik dit weer lees stap ik weer wat hoger, wat natuurlijk weer mis zal gaan met de punt van een keukenkastje 😉 Sterkte ermee Bea, het kan behoorlijk pijn doen. En een modderhond wordt wel weer schoon, fijn dat jullie toch nog ondanks de modder het droog hebben getroffen.

  4. Oef…..dat kan gemeen zeer doen Bea! Het mag een wonder heten dat jullie geen regen hebben gehad, want het houd maar niet op. Een modderbad schijnt heilzaam te zijn…..hahahaha!
    Beterschap met je teen hoor.
    Groetjes van Edward.

  5. Een zere teen en toch gaan wandelen, je lijkt wel een harde of van pijn te houden… Indien dat laatste zo is dan adiseer ik van laarzen aan te trekken die twee maten te klein zijn. Maar dat doet wel erg pijn !

  6. Ha die Bea,probeer je steeds toe te voegen, dat je weer op mijn blog kan. Schreef je al een x-aantal offline berichtjes hierover. Geloof dat ik nu mijn fout gevonden heb. Tik steeds als naam gebruiker: Cybermum Netherlands, maar zie nu dat je blog naam moet gebruiken, dus Tielestek. Ga het in deze late nacht nogmaals proberen, anders ben je onvindbaar volgens WP. 😉 Je ziet dat ik je graag binnen wil, de koffie staat al regelmatig voor je klaar. Droomse «B»

  7. Gelukt je bent toegevoegd. Moest BeaTielenburg invullen pfffttt. Ook dit kan ik uit mijn brains wissen. 🙂

Geef een reactie

