Kuren   9 comments

Sinds donderdag is het weer raak: Diesel wil ‘s-morgens zijn brokken alleen nog maar uit de hand eten. Hij heeft dat al eens eerder gehad en het heeft toen vrij lang geduurd voordat ik hem zover had dat hij weer uit zijn bak at. Hij is in die periode daardoor een paar kilo afgevallen.
Gelukkig heeft hij donderdagavond (maar ook pas nadat ik weer thuisgekomen was) en gisteravond wèl zijn K(ompleet)V(ers)V(oer) gegeten, maar als we eens weggaan is dat toch lastig meenemen.
Wat doe je nou toch met zo’n mal beest en hoe zou dat komen?

Posted 13 augustus 2011 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

9 responses to “Kuren

Subscribe to comments with RSS.

  1. Misschien de voerbak eens afwassen Bea ? 🙂 oeps 🙂

  2. Dat is vervelend Bea, heb je al geprobeerd zijn eten gewoon weg te zetten en na een paar uur weer te geven? Dan wordt het meestal weer interessant, voeren met de hand is een soort beloning voor het niet eten en dat helpt niet echt. Je kunt natuurlijk ook proberen Diesel eens wat anders te geven dan het soort brokjes die hij altijd krijgt en dan langzamerhand zijn eigen brokjes erbij doen. Sterkte ermee want lastig is het als je hondenkind niet wil eten en vooral als Diesel dan ook nog gaat afvallen.

    • Ja hoor, in eerste instantie zet ik het altijd weg als hij het met 10 minuten nog niet op heeft. Maar gisteren en vandaag vroeg hij dan na een tijdje om eten. Ik zette dan de bak er weer neer, hij gooide er wat brokjes uit op de grond en als ik ze dan opraapte at hij ze uit mijn hand. Daarna heb ik het maar weer weggezet, maar veel langer dan 3-4 dagen moet het niet gaan duren, want dan word ik ongerust. Hij heeft gisteravond wèl z’n vers vlees opgegeten, maar dat was uit voorzorg ook al niet zo veel, anders moest ik dat weggooien en dat vinnik zonde. Ben benieuwd of hij het straks weer opeet.
      O, maar wèl vanmiddag in het bos een kuil graven en daar hele happen uit de grond nemen en opeten, hè! Dàt dan weer wel.

  3. Dat aarde eten is vaak een gebrek aan ijzer of koper Bea, vers vlees zal er wel ingaan want daar zit ijzer in maar vraag anders even aan een dierenarts of speciaalzaak in dierenbenodigdheden of ze ook een preparaatje met ijzer hebben, aarde eten is in ieder geval een gebrek aan iets wat dan net weer niet in die dure hondenbrokjes zit ;-( Zeewier over de brokjes wil dan ook nog weleens helpen, gebrek aan eetlust is het toch op de een of andere manier en als Diesel dan gaat afvallen is het echt een gebrek aan een stof die hij nu niet krijgt.

    • Nou gebrek aan koper kan ik me niet voorstellen. In de brokken die hij krijgt zit 12,5 mg per kilo. Of is dat te weinig? Het is voer voor volwassen honden met lichte inspanning. Hij hoeft niet hard te werken en doet ook (nog) geen dienst als dekreu. Daar zijn weer brokken in een andere samenstelling voor. En actieve honden met een gewicht van 20 – 40 kg mogen van de brokken die hij nu krijgt per dag 355 – 595 g. hebben. Hij krijgt minder, omdat hij alleen ‘s-ochtends brokken krijgt en ‘s-avonds kvv.

  4. Wat op de verpakkingen staat daar zou ik maar niet al te veel waarde aan toekennen Bea, koper krijgen honden vaak wel genoeg in goede brokken maar Diesel is natuurlijk wel een actieve hond en dan wat extra ijzer beslist geen kwaad daarom denk ik dat het heel goed voor hem is om toch wat zeewierpoeder over de brokken te strooien, het klinkt misschien raar maar rodebieten chips zijn ook heel goed daar zitten ook veel extra vitamine’s en mineralen in. Ik ben wel benieuwd of Diesel vanzelf weer gaat eten sommige honden hebben natuurlijk ook weleens genoeg van altijd hetzelfde 😉 Vlees is altijd prima, ik wil me er ook eigenlijk niet mee bemoeien maar aangezien ik vroeger een kennel heb gehad en pensionhonden erbij weet ik wel iets van honden. Van de oud spacers moeten we het ook niet hebben, jammer dat alles zo is verwaterd.
    Groetjes, Ann.

  5. Gut…dat is toch vreemd hoor Bea. Helaas kan ik je geen raad geven, maar ik zie dat Ann al te hulp is geschoten, en die weet er echt wel het e.a. van hoor.
    Groetjes van Edward.

Geef een reactie

