Oeps, helemaal vergeten   5 comments

Ergens in maart had ik beloofd dat ik nog een foto van m’n toen nieuw geplante dakplataan zou plaatsen als hij deze zomer in blad was. Helemaal vergeten dus. Dacht er vandeweek ineens weer aan toen ik er mee aan het fröbelen was? Fröbelen? Wat deed ik? Wel een verhaal met een aardig tintje. Door het extreem droge voorjaar, was de plataan  in eerste instantie niet zo goed in blad gekomen. Het blad bleef vrij klein en één aangebonden tak, die wijst in de richting van mijn “bijzondere” buurvrouw, bleef helemaal kaal (speling van het lot/verwijzing van de natuur?).  Maar toen later de regen eenmaal met bakken uit de lucht kwam en maar leek te blíjven komen, kwam er schot in. Hij bloeide helemaal op en maakte nieuwe takken. En er hangen balletjes aan! Nu heb ik mijn eigen “gehaktballenboom” (deze verwijzing is voor de dames met wie ik alweer lang geleden een dagje gemutst heb in de dierentuin).

Vandeweek heb ik de stoute schoenen aangetrokken, met enige moeite m’n trap in de tuin bij de plataan gezet en ben aan het frutselen geslagen. Aan de kale tak heb ik een nieuwe gebonden. Dat ging helemaal goed. Vervolgens heb ik een extra rotan door de kroon gestoken en deze laten wijzen naar een plek tussen 2 andere uiteinden (nou ja, eigenlijk 4 dus) waar die nogal ver uit elkaar zaten. Aan het uiteinde dat ongeveer naar de tuintafel wijst heb ik een nieuwe tak aangebonden. Ging helemaal goed. Toen ik echter, in wankel evenwicht op die trap,  een andere tak aan het andere uiteinde wilde binden, kwam ik – doordat ik de trap anders voelde bewegen – plotseling tot de ontdekking dat Diesel had besloten mij wel even te zullen helpen met het tuinwerk. Hij liep ritselend door het struikgewas en begon uitgebreid te “snoeien”. Dat leek mij toch minder gewenst, dus ik stapte/sprong/viel bijna van de trap en …… brak de tak af, snik. Ach, maar daarom niet getreurd. Het pakte wel iets anders uit dan gepland, maar het groeit vanzelf weer aan. En wie weet kan ik er volgend jaar wel een tak aan binden en misschien zelfs nòg een rotan doorsteken. Dan krijgt de dakplataan hopelijk een mooie ronde vorm. En als ik het dan niet wéér vergeet zal ik daarvan wel een foto plaatsen. Ik zal trouwens als het weer het straks toelaat vanmiddag ook proberen een foto te maken en die plaats ik hier dan wel ter verduidelijking van dit verhaal.

Foto’s zijn niet fantastisch geworden, maar straks regent het weer, dus je zult het ermee moeten doen.

Posted 27 augustus 2011 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent, Varia

5 responses to “Oeps, helemaal vergeten

Subscribe to comments with RSS.

  1. Misschien heb ik nog een tip voor je bij bovenste foto Bea, voor geval je het nog eens probeert. Hooguit 3 meter van de boom gaan staan en zoomen tot je op je schermpje ziet wat je hebben wil. Door het tegenlicht wat je hier hebt zit er weinig detail in de boom. Als je nu de flitser aktiveert krijg je een invulflits die je onderwerp mooi oplicht. Als de flits te fel is op de plataan doe je wat stapjes achteruit en bij geen effect kom je wat naar voren.

    De onderste foto laat beter zien hoe je dit gedaan hebt.

    Fijn weekend

  2. Het valt ook niet mee om zoiets te fotograferen Bea, de onderste foto is toch aardig gelukt hoor. Diesel in dus nu tuinman geworden….hahahaha.

  3. Op de onderste foto is toch heel mooi te zien hoeveel werk je aan de plataan hebt besteed Bea, Diesel zal wel gedacht hebben “vrouwtje aan het werk, dan ik ook maar 😉 ” Met dit natte en toch vaak broeierige weer is het wel een heel werk al dat onkruid in toom te houden maar we gaan vlijtig door! Een heel fijn weekend voor jullie samen.

Geef een reactie

