,Geef mijn portie maar aan Fikkie.   4 comments

Niet te geloven. Op de Filipijnen is een enorme zoutwaterkrokodil gevangen van 1075 kilo en 6,4 meter lang.

Volgens natuurbeheerder Josefina de Leon is het waarschijnlijk de grootste krokodil die ooit is gevangen.

Het vorige record was 5,48 meter en stond op naam van de Australische krokodil Cassius, aldus de website Guinness World Records.

Wie en wat het enorme reptiel in zijn lange leven al heeft verorberd zullen we gelukkig nooit weten hoop ik.  Al werd er in de berichtgeving wel gewag gemaakt van enkele slachtoffers. Dat stukje zet ik maar niet in m’n blog. Het is allemaal al sensationeel genoeg.

Een team had sinds half augustus aas gelegd met een draad eraan. De reuzenkrokodil rukte simpel de draad los. Pas een metalen kabel van 8 mm bleek sterker dan de tanden van het reptiel. Het werd zaterdag overmeesterd door circa 30 mannen.

Ik kan me goed voorstellen dat ze daar heel erg opgelucht zijn.

Het dier van ruim 50 jaar oud krijgt een eigen natuurpark, waar het geen schade kan aanrichten. En dat moeten ze dan maar hopen. Wie zegt dat hij daarvandaan niet kan ontsnappen? Hoe willen ze dat voorkomen? Als hij daar echt niet weg kan is het misschien wel mogelijk er achter te komen hoe oud zo’n welhaast pre-historisch monster uiteindelijk kan worden. Maar verder: geef mijn portie maar aan Fikkie. Figuurlijk gesproken dan hè. In letterlijke zin moet ik er natuurlijk ook niet aan dènken.

(bronnen: FOXNEWS, NU.nl, en WaarMaarRaar )

Posted 6 september 2011 by Cybermum Netherlands in Beestenboel, Natuur, Varia, Weetjes

4 responses to “,Geef mijn portie maar aan Fikkie.

Subscribe to comments with RSS.

  1. Het was vanmorgen zelfs op het radiojournaal.
    Op dit filmpje krijg een betere indruk van de enorme omvang van het beest http://www.youtube.com/watch?v=HnsGwg9VOx8&NR=1

  2. Wat een enorm beest is dat en die zal zeker wel wat dieren en misschien mensen hebben verorberd, krokodillen kunnen zo’n 90 tot 100 jaar oud worden dus deze lieverd kan nog wel wat zwaarder worden. De grootste die ooit is gevangen was 10 meter en pootjebaden zou ik daar dus echt niet doen Bea. Nederland is maar een kikkerlandje en laat het maar lekker zo blijven😉

  3. Ik heb het gisteren ook op het nieuws gehoord Bea, het is echt een enorm beest hoor….zoiets wil je liever niet in het wild tegenkomen!
    Hoeveel handtasjes zou je er van kunnen maken?

  4. Pingback: Tientallen krokodillen ontsnapt in Thailand « Tielestek

Geef een reactie

