Pet met peren   4 comments

Dat is kort samengevat het gevoel dat ik heb over gisteravond, de laatste oefenproeven voor de èchte officiële volgende week. De “onmeunige” eerste vroege herfststorm, waarbij het water ook met bakken uit de hemel over ons werd uitgestort is daar uiteraard mede debet aan. Tsjonge-jonge, mijn jas is nòg niet helemaal droog. De onderkant van de mouwen dan. Ik heb ook helemaal niet de behoefte om uit te weiden over hoe de proeven verliepen. Nou vooruit, twee dingetjes dan.

  1. Toen Diesel een eend uit dichte dekking moest apporteren, hadden we op een gegeven moment zoiets van, waar blijft’ie nou. Tot ik de impuls kreeg om opzij te kijken. En wat zag ik? Juist! Meneertje was aan de zijkant de dekking uitgelopen en kwam – wat zal het zijn , zo’n 50 m. verder – op z’n dooie akkertje over de weg aangelopen, eend keurig in de bek.
  2. Wij waren de allerlaatsten die nog over water moesten, want eigenlijk werd er al opgebroken. Het begon ook al aardig donker te worden. Diesel wilde niet erg vlot over deze keer, dus zette ik hem naast me en werd er een eend overgegooid. (ik krijg zèlf al een werp-arm als ik alleen maar dènk aan het gooien over die afstand). Ik zette hem in en meneer ging vlot over en kwam even vlot weer terug, mèt eend. Echter, toen werd er geroepen: er ligt er nòg een. Haal die ook maar even op. Dus ik Diesel weer ingezet en ook die eend kwam binnen. Commentaar: nou, hij is in elk geval wel de enige die er 2 heeft binnengebracht.

Wij zijn uiteindelijk als 2 verzopen katten thuisgekomen en bij de laatste p&p-ronde voor de nacht kregen we nog bijna een flinke boomtak op de kop ook. Gelukkig viel hij nog bijna een halve meter vóór ons. Je begrijpt dat ik het daarna alles bij elkaar wel gehad had.

Vanochtend, bij de 1e p&p-ronde (het was geen weer voor een boswandeling), hebben we het nèt nog droog gehouden. Letterlijk wel te verstaan. Figuurlijk had ik er behoorlijk moeite mee: wij troffen een kennis, die we op die route geregeld tegenkwamen met haar lieve, 13 jaar ouwe Golden. Alleen ze had nu een prachtige oud-Duitse herder-pup aan de lijn. Tranen met tuiten, ze heeft haar Golden, die de laatste tijd al problemen had,  4 weken geleden moeten laten inslapen. Ze kon niet meer lopen en er was nog meer (en erger) aan de hand. Zij heeft dezelfde d.a. als ik en Gilles had tegen haar gezegd: òf je vindt haar vandaag of morgen dood, òf je laat haar nu in alle rust inslapen. Gelukkig voor de hond heeft ze voor het laatste gekozen en zij en haar zoon hebben er bijgezeten terwijl het arme dier rustig is ingeslapen. Ik heb m’n arm maar eens om haar heengeslagen en ondertussen hebben pup en Diesel kennisgemaakt. Dat ging heel goed trouwens. Diesel was heel voorzichtig met de pup en de pup werd dus ook steeds vrijer. Zèlf vond m’n kennis het eigenlijk nog te vroeg voor een andere hond, maar ze had deze afgelopen zaterdag van de kinderen gekregen en de moeder had niets meer van het nestje van 8 pups willen weten, dus heeft ze zich er toch maar over ontfermd.

Even later kwam er nog iemand aan met 2 honden. Het kleine opwindhondje dat maar nooit kan stoppen met blaffen en de boxer (teef), die Diesel toen hij nog een pup was eens aan zijn buikje verwond heeft (gelukkig alleen maar schrammen) terwijl hij dus al op z’n rug lag te piepen. Herder-pupje moest hier niets van hebben en piepte en jankte aan één stuk door, totdat Diesel zich er tussen posteerde. Dat vond pupje wel een prima idee en zij ging vervolgens lekker rustig achter Diesel en tussen mijn benen zitten. 😉 Dat was dan wel weer mooi.

Posted 7 september 2011 by Cybermum Netherlands in Beestenboel, Diesel, mijn Drent

4 responses to “Pet met peren

Subscribe to comments with RSS.

  1. Zo gezellig en sociaal kan een plas & poeprondje dus zijn. Alleen al daarvoor zou je toch een hond aanschaffen 🙂 Toch maar wat blij dat ik gisteravond geen hond hoefde uit te laten Bea

  2. knap dat die vrouw de beslissing heeft genomen, maar van goldie naar herder is wel wat anders! hahaha
    grappig dat diesel al paps speelde.
    wat me brengt op: nog wat van die lab gehoord waar diesel mee heeft ge…

  3. Het was niet bepaald prettig weer Bea en Diesel is het allang vergeten, goh TWEE eenden is toch best genoeg 😉 Weer erg sneu dat er een hond is ingeslapen, maar wel goed voor het dier zelf. Die oud Duitse herderpups zijn wel heel erg mooi, en het was echt lief van Diesel dat hij ging oppassen dat is toch veel waard een lief karakter. Veel succes met de proeven volgende week en wordt maar niet boos als Diesel eens echt geen zin heeft, wij hebben ook weleens een dag dat het niet wil of dat we gewoon even wat anders willen.

  4. Je hebt de laatste tijd wel pech met het weer hoor Bea, we hoopten op een beetje mooie nazomer, maar dat zit er blijkbaar ook niet in.Het is altijd triest om een dier te moeten laten inslapen, maar dat is beter dan het nog langer te laten lijden. Ik hoop echt voor je dat volgende week het weer beter is.
    Groetjes van Edward.

Geef een reactie

