Met 4 Drenten en een Heidewachtel in Drenthe   7 comments

Nadat gisteren (autootje voor kleine beurt en APK; tegen vijven een belletje: er moeten 2 nieuwe bandjes op en eentje moet gerepareerd. Gelukkig nog wel om kwart over zes klaar) en vanochtend (teveel kleine rotdingetjes om op te noemen) de welbekende heer Murphy hier weer es flink had huisgehouden zijn we toch lekker op stap geweest in Drenthe. En het was reuze gezellig. We hebben eerst een boswandeling gemaakt in De Kiel. Wij zijn:

  • Patricia met Bikkel
  • Herma en Sjoerd met Boris
  • Saskia met Kwint
  • en ik met Diesel

Er loopt daar ook een kunstroute, maar dat hebben we nu allemaal niet goed kunnen bekijken. Wel hebben we nog geprobeerd een groepsfoto van de honden te maken tussen een groep rose constructies op de heide, die Herma en mij aan de beelden op  Paaseiland deden denken. Dat lukte voor geen meter. Er was er altijd wel eentje die aan de haal ging of ging liggen rollen, i.p.v. netjes stil te blijven zitten.

Daarna zijn we naar Ellertshaar gereden waar Monika en Falko (de Heidewachtel) op ons stonden te wachten. Ja, je leest het goed 5 reuen bij mekaar dus! En het ging hartstikke goed! Er werd een enkele keer wel een beetje gegrommelebomd, maar dat stelde eigenlijk nauwelijks iets voor en loste zich meestal vanzelf op. Behalve es een keer een flinke brul, hoefden we niet in te grijpen. Geweldig!

Nadat we eerst van een lekkere, door Sjoerd himself (voor het eerst) gebakken cake hadden gesmikkeld zijn Saskia en Patricia weggegaan en hebben wij met de anderen nog wat apporteertraining gedaan.

En het is daar móói bij die zandplas. En schoon dat water! Diesel en ik hebben volop genoten! En ………… het was droog en werd geleidelijk steeds warmer. En de dag, die niet zo geweldig begon is dus uiteindelijk een hele fijne dag geworden.

Oh, P.S. ik heb een albumpje gemaakt van eigen en andervrouw’s foto’s. Je weet het: klik op “Foto’s” in het balkje hierboven en je komt er vanzelf. Het album heeft dezelfde titel als dit blogje.

Posted 9 september 2011 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

7 responses to “Met 4 Drenten en een Heidewachtel in Drenthe

Subscribe to comments with RSS.

  1. het was zekers gezellig! en het washier thuis lang niet zulk mooi weer

  2. Een heerlijke ontspannen dag zo te zien op de foto’s. Wij zijn ook net terug van een weekje Drenthe. De hei is daar op dit moment erg mooi. Ook wij zijn gestoken door een beest . Mijn zus haar hand werd ook rood en dik. En later zelfs blauw. Wat voor vlieg het was we hebben geen idee. Ik heb zelf een idee dat het horzels waren die de aanval op ons opende. Fijn weekend Groetjes Anna

  3. Wat men tegenwoordig al niet verzint hé. De rose kunst heeft in mijn ogen meer weg van een illegale afvalstort. Weg met die rotzooi uit de natuur 🙂
    Zo te lezen hebben jullie je verder prima vermaakt en niet te vergeten de honden. Een groepsportret met 4 honden gaat mij ook niet lukken hoor 😦

  4. De heide is nu prachtig, de honden zijn een lust om te zien en jij hebt een heerlijke dag gehad en dat is het voornaamste. Dit soort kunst vind ik zelf dus helemaal niets, gelukkig dat smaken verschillen, gewoon enorme Drentse keien zijn heel wat mooier Bea. Vandaag zal het mooi weer worden, hier in Buitenpost is de zon nog niet geweest maar ook ik ga naar Drente vandaag met de kleine pitbull die zich daar ook best zal vermaken met een enorme Deense dog en twee teckels 😉 Foto’s nemen van 5 honden zou mij ook niet lukken maar het is zo ook een leuk gezicht, ik ga nu even naar je foto’s kijken in het album, een heel prettig weekend gewenst, groetjes, Ann.

  5. De foto’s zijn echt leuk Bea, maar die van Diesel die net met een slaperig koppie boven de heide uitkomt wint het bij mij!

  6. Dat is een heerlijk dag geweest op de heide Bea. Die kunstwerken in de natuur hoeft voor mij ook niet hoor, zou daar wel iemand op zitten te wachten? Het zijn leuke foto’s, en zo’n plakje eigen gebakken cake, gaat er natuurlijk in als koek!
    Groetjes van Edward.

Geef een reactie

