Meneer was in z’n knollentuin   4 comments

Dat kun je wel zeggen. Meneer Diesel was vandaag weer es helemaal in z’n knollentuin. Ikzelf wat minder, maar dat heeft niks met de beestenboel te maken. Het was hier prachtig zonnig weer en ik moest met lange mouwen, handen in de zakken en de pet op naar buiten. Vanwege de medicijnkuur tegen de voorhoofdsholte ontsteking mag ik niet in de felle zon komen. Vandaar. Maar het is wel balen als je ik weet niet hoe lang in snertweer hebt moeten lopen en als het dan eindelijk weer es een mooie dag is en je bent fit genoeg om weer es een langere wandeling te maken, moet je je helemaal inpakken. Nou ja, ik ben in ieder geval wel blij dat het weer wat beter gaat.

Diesel’s knollentuin begon vanochtend al in de eerste ronde: het oud-Duitse herder-pupje zag ons al van wat verder af aankomen en toen haar bazin haar de lijn afdeed kwam ze dol-enthousiast op ons af rennen. Diesel en zij hebben mooi gespeeld samen, totdat er iemand aankwam met een kruising tussen een rijst-met-krenten-hond en nog iets anders. Daar wilde pupje niks van weten.

Vanmiddag maar weer naar het bos gegaan. Daar kwamen wij Robbie, een smous, met zijn bazin tegen. Bazin en ik lekker even bijkletsen en de hondjes mooi stoeien samen. Totdat wij ineens een afgrijselijk geknetter hoorden. Wat dat was? Weer een stel jongelui aan het motor-crossen op de weg die haaks stond op de weg waar wij waren. Maar veel te dichtbij. Smous ging in de fietsmand en ik riep Diesel bij me en die bleef keurig zitten totdat de herrieschoppers niet alleen buiten gezichts- maar ook buiten gehoorsafstand waren. Wij namen afscheid en gingen ieder ons weegs.

Diesel en ik sloegen iets verder een smal pad in en toen wij daar een aardig eindje gelopen hadden kwam ons daar een leuke verrassing tegemoet. H. met haar labs, blonde Izzy en zwarte Lola. Die hadden we al heel lang niet meer gezien en het spul was helemaal dol van enthousiasme. Zij hebben rechtsomkeert gemaakt en zijn verder met ons opgelopen. Je begrijpt, H. en ik moesten ook nodig bijpraten. De honden hebben naar hartenlust lopen donderjagen. Ik was blij te zien dat Izzy ook een stuk minder sloom was dan de laatste keer dat we haar zagen. Ze deed weer hartstikke vrolijk mee.

En toen was ik finaal “an de latte”. We zijn naar huis gereden. Ik heb Diesel in de kennel gedaan en ben zelf een uurtje gaan liggen.

Posted 16 september 2011 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

4 responses to “Meneer was in z’n knollentuin

Subscribe to comments with RSS.

  1. Motocrossers horen op een crossbaan en niet in de bossen 😦
    Natuurlijk niet persoonlijk bedoelt Bea maar slecht luisterende honden kunnen ook veel problemen veroorzaken in het bos. Inmiddels heeft bosbeheer hier een speciale route uitgezet waar honden los mogen lopen.

  2. Dat is ook wat, is er eindelijk een beetje zon, en dan mag je er niet in! Diesel heeft het in elk geval naar zijn gehad,

  3. Dat was dus toch nog een paar leuke wandelingen Bea, jij lekker bijpraten en Diesel natuurlijk ook met alle vrienden 😉 Gelukkig dat je weer wat aan het opknappen bent, als eindelijk de zon er een keertje is dan kan je er eerdaags weer van genieten, nog een fijn weekend gewenst en nogmaals beterschap.

  4. Hoi Bea, hier ben ik dan weer na lange tijd niet geweest te zijn. Lees over je dagje wandelen met Diesel..klinkt hardstikke leuk wel minder dat je bijholtes ontsteking heb…zeker koppijn ook nog de bij gehad? het is toch iets verschrikkelijks en heb het idee dat medicijnen niet helpen altans
    niet bij mij toen ik het kreeg een aantal jaren geleden. Hoop dat je al gauw bent opgeknapt en niet zoal veel meer last van heb.
    We hebben wel een mooie nazomer zo..echt zacht weer en dan te denken dat het bijn Oktober wordt. Hoop dat je nog vele zonnestralende wandelingen kan maken met jou Diesel.
    Hoop gaat het met jou tuin…helemaal tip en top? Ik vind het ook zo een mooie tijd van het jaar in de herfst. Alles lijkt dan een diepere krachtiger kleur te hebben…mijn tuin ligt het mooiste bij in de herfst tijd al heb ik er dan niet zoveel in gedaan ziet het er goed uit.
    Ik ben heerlijk op vakantie geweest..en ben alweer een paar weken terug. Tijd gat zo snel voorbij zeg! Lijkt zo lang geleden nu.. ben je zelf nog weg geweest..? Hoe gaat het met je zoon trouwens..?
    Groetjes Tracey

Geef een reactie

