Troep en de horlepiep   10 comments

Nu ik eindelijk, bijna aan het einde van mijn kuur, me weer beter voel, dacht ik vanmiddag even flink te zijn. Dus heb ik een kofferbak vol ouwe troep naar de stort gebracht. Diesel kon niet mee, want de kofferbak zat helemaal vol, dus meneer ging in de kennel. Het was aardig weer en dan is dat lekkerder voor hem dan in huis zitten. Alles verliep netjes zoals gepland en toen ik weer thuis kwam heb ik eerst even mijn email ge-checked en vervolgens Diesel uit de kennel gehaald. Hij nam zelf zijn bal mee en ik zijn drinkbak. Zover niks bijzonders. Ik ging mijn schoenen uittrekken en Diesel liep gezellig om me heen te dreutelen met nog steeds die bal in de bek.

Ken je die ballen trouwens? Ze zijn iets groter dan een tennisbal en van een soort materiaal dat lijkt op dat van de stevigste Kong. Alleen lijkt het wel of er lood in zit. Ze zijn behoorlijk zwaar.

Goed, ik loop naar de keuken om een kop thee te zetten. Diesel weer achter me aan, want hij moet precies zien wat ik doe natuurlijk. Hij neemt zijn opzichtersrol uiterst serieus. Hij gaat braaf naast me zitten, ik giet heet water in de theepot en …………… meneer laat pardoes zijn bal op mijn tenen vallen! Ineens wist ik hoe ik moest jodelen. Gelukkig had ik het benul om die ketel met heet water rustig op het aanrecht te zetten alvorens een soort van horlepiep te gaan dansen met de tenen van mijn linkervoet in mijn ene hand, terwijl ik me met de andere aan het aanrecht vasthield. Diesel keek me aan alsof hij dacht dat ik acuut impel-stimpel-stapel-gek geworden was. Hij snapte er niks van. Ik heb nu wel blauwe tenen, maar ach dat bekkie vertedert me dan helemaal hè. We hebben maar eens lekker naar elkaar gegaapt en zijn toen samen op de bank gekropen. Maar je begrijpt, niet dan nadat ik die bal naar de berging heb verhuisd.

10 responses to “Troep en de horlepiep

Subscribe to comments with RSS.

  1. hahahahaha, was de teen alweer heel van het stoten?
    die balletjes ken ik, en ook van dichtbij op mn teen, de hond van mn ouders heeft er 2. en daar is ze helemaal verslaafs aan. dus die wil ook nog wel eens vallen… op je teen…

  2. Dat was dus even knap pijnlijk Bea, maar ja weet Diesel veel dat mensen zulke gevoelige tenen hebben, voortaan maar alleen mee spelen en in huis een gewone tennisbal, hoe sneu het ook voor je was ik moest toch wel even lachen om je verhaal en ik ben blij dat ik er niet bij was 😉

    • Ik had de bal toen we eenmaal in huis waren eerst moeten opbergen natuurlijk. Alleen had ik aan die hele bal niet meer gedacht. Als je er zo bovenop kijkt zie je ook nauwelijks dat hij dat ding in z’n bek heeft.
      Hij mag niet met een gewone tennisbal of een kleinere bal spelen, want die kan in zijn keel blijven steken of ingeslikt worden. Het is ook slecht voor zijn gebit. Door aanhangend zand e.d. slijt dat nl. veel harder.

  3. hihih! moest stiekem wel even lachen… ik zie die kop van Diesel al helemaal voor me…waar heeft t vrouwtje last van??????
    je zult t nog wel even voelen……, sterkte 😉

  4. Voor iedereen die, stiekem of niet, wel moest lachen: ik snap dat helemaal hoor. Er is geen beter vermaak dan leedvermaak zullen we maar zeggen. 😉 Bovendien, als ik daar niet tegen zou kunnen zou ik dit niet gepost hebben. Als het omgekeerd was geweest had ik ook een grinnikje niet kunnen onderdrukken hoor.

  5. Hahahaha…dit vind ik humor, sorry hoor Bea! Ik kan mij voorstellen dat je even de horlepiep hebt gedanst.
    Groetjes van Edward.

  6. Onlangs tijdens een nachtelijke sanitaire wandeling m’n kleine teen gestoten aan een beddepoot. Als jou tenen op dat moment aanvoelden als de mijne kan ik me jou leed goed indenken Bea…… Sterkte met het voetje 🙂

  7. whahahahahaha, ja sorry, ik zie de boel zo voor me….. incluus de jodel en de horlepiep, haha grinnnnn. Hoest nou met de teentjes?

  8. Ik heb nog een stel veiligheidsschoenen staan waar ik niets meer mee doe. Stalen neus en hoog model(bottines), anti slip en olie/vet bestendige zool. Dat zou bij elke Drentenpup gratis met de nieuwe eigenaar moeten meegegeven worden !

Geef een reactie

