Van voetstuk gevallen   7 comments

Vanochtend moest ik eerst even bloed laten prikken en nee, níét door zo’n rotmug, die heeft mij gisternacht al genoeg geplaagd.

Kom ik om een uurtje of zeven in m’n vroegere werkkamertje om het benodigde formulier te pakken, zie ik dat m’n grootste en oudste lidcactus op de grond ligt. ????? De afgelopen nacht rond één uur, half twee,  toen ik richting m’n mandje ging stond hij nog te pronken op z’n voetstuk. Ik heb ergens midden in de nacht, toen ik wakker lag van die rotmug wel een beetje een dof geluid gehoord, maar ik dacht dat Diesel zich beneden omdraaide in z’n bench. Zo leek het toch. Hoe dat kan? Joost mag het weten.

28-08-2011 016

Enfin, hij is dus weer es flink gesnoeid. Heb wat er over was (en nog keurig in de pot zat!) opgeraapt en nu maar met wat eerst aan de voorkant stond naar achteren weer op het voetstuk gezet. KWW.

28-08-2011 019      28-08-2011 023

Gelukkig heb ik nog 2 mooie stekken zelf gehouden, dus in geval de ouwe het niet redt zit ik niet gelijk zonder. Ik heb trouwens ook nog een witte (deze is roze).

lidcactus wit

Posted 28 september 2011 by Cybermum Netherlands in Varia

7 responses to “Van voetstuk gevallen

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hoi Bea wat een leuke muziek spelt hier..erg rust gevend. Ik zag je verzoekje..en toen pas zag ik dus dat ik telkens de verkeerde gebruikers naam invoerde ..van cybermum holland tot tielestek, nou deze was ik niet op gekomen..gek dat het niet bij je profiel staat. Nou in ieder geval heb ik je weer toegevoegd.
    Erg mooie post Bea..ben zelf helemaal weg van die pilar ornament in de bovenste foto..erg opvallend..en zeker met zo een exclusive plant de bij.
    Jah soms zijn dingen niet te verklaren..kom zelf ook wellas iets tegen dat ik denk hoe is het mogelijk.
    Ik heb een hekel aan muggen..zie dat ze nog volop aan het pesten zijn.
    Fijne dagje en groetjes x

  2. Prachtig banner heb je van Diesel. Moest je bloed laten prikken ivm de ontsteking Bea. Ik ben er verlopig niet klaar mee en moet 2 keer in de week prikken. Hoop dat je bloed waarde goed is..sterkte!

    • Dank je. Je bent de eerste die er iets over zegt.
      Dat bloed prikken was voor mijn jaarlijkse controle op van alles en nog wat. Vlg. week moet ik naar de huisarts voor de gebruikelijke 3-maandelijkse controle en dan zijn deze uitslagen ook gelijk binnen.
      O, ik heb gezien dat ik heel wat in te halen heb op jouw blog, dus daar neem ik een dezer dagen een keer uitgebreid de tijd voor. 🙂

  3. Toch wel zonde van je mooie Lidcactus Bea, misschien is hij aan één kant te zwaar geworden, en daardoor omgevallen. Het zijn taaie planten hoor, hij komt er vast wel weer bovenop.

  4. Hopen maar dat het geen kwel of klopgeest is geweest Bea.

  5. Jammer dat de lidcactus omgeduveld is Bea, maar gelukkig heb je nog heel wat kunnen redden. Een witte lijkt me ook heel erg mooi, succes met het opnieuw in bloei raken misschien heeft de plant even rust nodig, maar het zal wel goedkomen, je hebt groene vingers meis!

  6. Dat is nu ook wat. Zeker topzwaar geworden. jammer is dat .maar het groeit wel weer aan hoor.
    Je vroeg of ik ook wist wat er bij de boogschutter hoort.
    Wat dacht je hier van. Anjer (witte) – Margriet – Gerbera – Iris – Paardebloem – Tulp – Beuk – Eik
    Ik weet niet of het klopt hoor.
    Groetjes Anna

Geef een reactie

