Wandeling Mariëndaal   4 comments

Hierover had ik gisteren willen posten, maar het is er niet van gekomen. Dus nu maar even kort dan.

Om twee uur maandagmiddag had ik afgesproken met Nettie, één van de andere leden van het Drentenforum, met haar beide honden Rana en Ita. (Dat zijn overigens Griffons.) Wij hadden allebei de tijd, dus dat kwam heel mooi uit. We hebben om te beginnen heerlijk gewandeld. Wat is het daar prachtig zeg. Heel verleidelijk om er nog eens heen te gaan. En zo ver rijden is het nou ook weer niet. Onder normale omstandigheden 50 min tot een uurtje. Goed. We hebben dus heerlijk gewandeld en gezellig gepraat over van alles en nog wat. Ondertussen had Nettie mooi de gelegenheid om mijn Diesel, mij en onze interactie te observeren. Ik had haar nl. om raad gevraagd over bepaalde dingen. Nettie weet er echt veel van (zij heeft tientallen jaren cursussen gegeven). Nadat we even voorbij “De Bedstee” even op een bankje hadden gezeten, hebben we een paar oefeningetjes gedaan op een grasveld daar. Daarbij heb ik van haar een paar heel nuttige tips gekregen. Een deel daarvan pas ik inmiddels al elke dag toe en dat gaat heel goed. Het fijne is dat zij mij suggesties aan de hand heeft gedaan, waar ik goed mee uit de voeten kan, omdat haar methoden mij veel beter aanstaan dan die ik tot nu toe heb geleerd te gebruiken en die mij hier en daar nogal tegen de borst stuitten. Als laatste mochten de honden even lekker zwemmen. We hebben afgesproken dat we zoiets nog een keer gaan doen samen.

Toen we de honden hadden ingeladen deed zich een probleempje voor met Nettie’s auto, maar dat hebben we uiteindelijk provisorisch opgelost, zodat ze toch veilig naar huis kon rijden. Wel ligt er vanaf nu een schroevendraaiertje in de auto. 😉

Alleen mijn weg terug naar huis was niet wat je noemt vlot: ik moest over de Schelmseweg en daar was het werkelijk stuiterdruk. Alléén al voor dat stuk van de thuisreis heb ik drie kwartier nodig gehad.  Echt van dat werk van optrekken – stilstaan, optrekken – lang stilstaan, optrekken – nòg langer stilstaan.

Posted 5 oktober 2011 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent

4 responses to “Wandeling Mariëndaal

Subscribe to comments with RSS.

  1. wwat voor een oefening heb jegekregen van nettie?

    • Meerdere suggesties. Zoals o.a. deze: bij het volgen geen extra stimulans geven met de stem; resoluter zorgen dat opdracht wordt uitgevoerd; in onrustige omgeving laten apporteren aan de lange lijn; geen honden achter of aan de zijkant van de baas bij het brengen van een apport.

  2. Ja daar was ik nu ook nieuwsschierig naar . Maar het antwoord staat er al. Fijne dag en het zal een kort ommetje worden met Diesel met dit weer. Groetjes Anna

    • Dat denk ik toch niet Anna. Wij trekken ons van het weer niet zoveel aan. Je kunt je er op kleden toch? En wij kunnen onze dagelijkse portie beweging niet missen. (Behalve als het moet, omdat het onverantwoord is, b.v. met onweer.)

Geef een reactie

