Volgens mij gaan ze (ver)trekken   4 comments

Tijdens onze eerste uitlaatronde vanochtend liepen Diesel en ik langs een singel. Het kostte iets meer moeite dan anders om hem bij me te houden. Hij was erg afgeleid. Wat was het geval? In de singel zwommen behalve de watervogels die wij daar altijd zien, 6 zwanen. Een ouderpaar met 4 jongen. Hoe ik dat denk te weten? Wel, er waren 2 witte en 4 lichtbruine, die ongeveer even groot waren als de witte, maar een tikkie slankere indruk gaven zeg maar. Ik heb het idee, dat ze deze singel als pleisterplaats hadden uitgekozen voor hun trek naar andere oorden.

O, en vóór je om foto’s vraagt: ik had natuurlijk weer geen fototoestel bij me. 😉 Hoewel het geen hevige slagregens waren zoals op dit ogenblik, regende het toch behoorlijk.

4 responses to “Volgens mij gaan ze (ver)trekken

Subscribe to comments with RSS.

  1. Afgelopen weekend ben ik ook nog verscheidene zwanengezinnetjes tegengekomen Bea, met de jonkies die nog in de bruine tinten zaten. Zouden ze niet gewoon overwinteren ?

  2. Of zwanen trekvogels zijn, weet ik eigenlijk niet, maar het lijkt mij dat Henk gelijk heeft. Zo’n gezinnetje is altijd wel een mooi gezicht.

  3. De meeste zwanen blijven hier hoor Bea en die met de lichtbruine tint zijn jonkies, ze overwinteren meestal in groepen en dat is wel zo gezellig!

  4. Het zal toch een pitstop zijn geweest: ze zijn weer vertrokken.

Geef een reactie

