Waar zal ik eens beginnen?   7 comments

We hebben hier een paar hectische dagen achter de rug. Donderdag is mijn vader met spoed in het ziekenhuis opgenomen. Nog dezelfde dag is er een stent geplaatst (galwegen – alvleesklier – lever). Dus tòch! Alles is goed en vlot verlopen en gisterochtend wilde ik net gaan koffiedrinken met mijn hulp, toen ik een telefoontje kreeg dat hij weer naar huis mocht. Ik ben toen als een haas weer naar A. gereden.  Nadat Pa weer thuis geïnstalleerd was, ben ik teruggegaan naar m’n eigen huis, maar niet dan nadat ik hem beloofd had later die middag tòch met de jongens, L.’s vriendin en uiteraard Diesel op verjaar bezoek te zullen komen. (Hij is gisteren nl. 89 jaar geworden.) Thuis heb ik snel iets gegeten, ben toen Diesel gaan uitlaten en vervolgens de stad in gegaan om de kadootjes voor Pa en taart op te halen. Genoeg voor ons vijven en de familie die vandaag op bezoek zou komen. Het was heel gezellig en hij was redelijk goed te pas, eigenlijk beter dan vóór de ingreep – minder lusteloos.

Vanochtend ben dan ik met Diesel voor het eerst naar de nieuwe “Ratjetoe”-cursus geweest. Weer onderweg naar huis werd ik gebeld, maar in de auto neem ik de telefoon niet aan. Toen ik thuis nèt de deur inkwam, hoorde ik Pa’s stem. Hij sprak kennelijk een boodschap in op het antwoord-apparaat. Dus snel-snel, laarzen uit, jas uit en antwoordapparaat afluisteren. Het was gelukkig een vrolijke boodschap, de familie had te kennen gegeven dat ze mij toch ook nog graag even wilden zien en of ik dus maar weer even naar Pa wilde komen. Ik hoefde op de voice-mail van mijn mobiel niets meer uit te doen: zelfde bericht maar dan ingesproken door nichtje E. Het was kortom weer rennen en vliegen, maar het is me gelukt om er op tijd aan te komen om nichtje J. en haar man en 3 kinderen + chihuahua Coco nog even te zien voordat ze weer moesten vertrekken. J. en J. reizen naar India voor een 8-daags bezoek aan een weeshuis daar waar zijn familie banden mee heeft. De 10 dagen die zij weg zijn, zijn de kinderen onder dak bij vrienden (of familie, dat weet ik niet meer) en Coco is dan bij een vriendin van m’n nichtje, die ook een chihuahua heeft (en kinderen). Nadat zij met de twee oudste kinderen (de jongste zou met mijn zus meereizen) waren vertrokken ben ik nog even gebleven, want mijn zus, haar jongste dochter E. (J. is haar oudste dochter) en zoon C. waren er ook nog en zouden wat later per trein vertrekken. En die zie ik ook niet al te vaak, dus …….

En toen moesten alle boodschappen nog gedaan worden, ik moest nog tanken en eigenlijk ook nog stofzuigen, maar dat laatste heb ik niet meer kunnen opbrengen. Niet zo erg toch? Was gisteren door mijn geweldige hulp nog heel goed gedaan. Ik heb nog gekookt en gegeten en nu ga ik zo eerst es even lekker rustig op de bank zitten en relaxen. Misschien een beetje lezen en/of een beetje TV kijken. En morgen slaap ik uit!!!!!

7 responses to “Waar zal ik eens beginnen?

Subscribe to comments with RSS.

  1. nou daar was je druk mee! maar gelukkig is je vader weer beter te pas. ben benieuwd wat je op ratje toe hebt gedaan. ik heb je nog gezien… hihihihi ikreed langs toen ik boodschappen ging doen in lochem

  2. Je hebt maar een druk bestaan zo Bea. Gelukkig dat je vader weer thuis is, en nog gefeliciteerd met zijn verjaardag.Groot gelijk dat je morgen gaat uitslapen, voor het weer hoef je in elk geval niet vroeg op te staan. Ik wens je een fijne en rustige zondag.
    Groetjes van Edward.

  3. Dat was zeker hectisch Bea, maar gelukkig dat je vader weer aan het opknappen is, nog gefeliciteerd met zijn verjaardag, dat stofzuigen komt wel er zijn belangrijker dingen en morgen maar lekker uitslapen!

  4. Slaap lekker dan, heb je verdiend! Mensenkinderen wat een gevlieg, morgen bankhangen met een slurpske en lekker bijkomen!
    xSjer

  5. Je bent zelf ook geen 17 jaar meer Bea ………. al zie je eruit als een jongemeid 🙂 ”slijm slijm”
    Soms heb je niks en soms komt alles tegelijk maar af en toe moet de spanning eraf hoor.

    Misschien het advies van sjerrie vanddag eens opvolgen en lekker bankhangen met een glaasje sjerrie.

    Fijne dag

  6. Nog van harte met je vader! Fijn dat de ingreep positief verlopen is!
    En lekker uitgeslapen? dat had je wel verdiend 🙂

  7. Pingback: Vervolg op logje 8 oktober jl. « Tielestek

Geef een reactie

