Doei dippie, dikke doei   4 comments

Zo, hè-hè, weer helemaal bijgekomen van de dip van gisteren. Die boswandeling heeft me goed gedaan. Het heeft me wel weer een natte broek opgeleverd, maar dat is, eenmaal weer thuis, natuurlijk snel verholpen. Wij dreven zo ongeveer, maar ik ben er zó van opgeknapt. Als je dat lekkere gevoel niet kent, kan ik je niet vertellen hoe dat is. Lekker met je hondje in de stromende regen door de blubber baggeren. Voor mij is er op het ogenblik geen betere medicijn. Dus, dippie, dikke doei. En dat ik nog niet kon stofzuigen omdat de stofzuiger nog nat was vond ik totáál geen probleem. 😉

Vanmiddag ben ik ook weer lekker in het bos gaan lopen. Voor een lichte training met Diesel had ik een dummy meegenomen, maar toen wij aankwamen op de parkeerplaats zag ik H. staan met Izzy en Lola. Zij zag ons ook aankomen en wachtte op ons, dus toen heb ik de dummie maar in de auto gelaten. Dat wordt niet wat met die 3 bij elkaar. Wij hebben gewoon gezellig keuvelend een lekkere wandeling gemaakt, terwijl de honden …………. Nou ja, Lola was helemaal door het dolle en zij en Diesel zijn de hele tijd tekeer gegaan als wilden. Lola heeft tegenwoordig de gewoonte om steeds in Izzy’s nek te gaan hangen en zij vond Diesel een mooie afwisseling. Diesel is een Jan-Doedel en laat van een teefje ook veel meer toe dan van een reu. Gelukkig is hij ook razendsnel en als hij het niet wil haalt ook Lola hem niet in. Maar ze hebben geweldig gestoeid en waren na afloop van de wandeling niet alleen bek-af, maar waren ook èchte blubbermonsters geworden. Bij Lola zie je dat niet zo op het oog, maar bij Diesel …… ik vond het jammer dat ik geen fototoestel bij me had. Als ik daar een foto van gemaakt had, had je een hele andere hond gezien.

En Izzy? Die vond het allemaal wel best en heeft bijna de hele tijd keurig naast mij gelopen, terwijl ze smekend naar mij opkeek zo van: heb je nou ècht niet ook maar één lekkertje voor me? En dat blijft ze doen, ook als ze al wat gehad heeft. Zij is een echt koekiemonster.

Je begrijpt dat ik Diesel eerst maar eens in de kennel heb gedaan toen we terug waren (en daar heeft hij lekker in zijn hok liggen slapen zag ik toen ik terugkwam van mijn boodschapjes. Hij was finaal uitgeteld.) Zelf heb ik wat boodschapjes gedaan en ben meteen even bij de DA-praktijk aangegaan voor mijn jaarlijkse voorraad ontwormingspillen en anti-akelige-beessies-spul voor een paar maanden. Wat bleek? Dokter Gilles is jarig. Hij wordt vandaag 50 jaar. De hele praktijk was aan de buitenkant al versierd en er hing een groot doek met die boodschap. Binnen bleek dat hij er zelf niet was, maar alle cliënten hebben in ieder geval zijn echtgenote, dokter Wendy, van harte gefeliciteerd met zijn verjaardag en gevraagd om hemzelf ook onze felicitaties over te brengen. Nog even een leuke bijkomstigheid: toen ik binnenkwam zag ik een van mijn buurmeisje staan. We hebben nog eventjes gebabbeld en zij bleek daar een snuffelstage van een dag te lopen. Leuk, leuk, leuk! Zij is dit jaar net 12 jaar geworden en bij haar op school doen ze meerdere van dit soort stages van een dag.  Dat had je in mijn schooltijd jammer genoeg nog niet. Maar wij waren toen ook nog veel kinderlijker vind ik. Als je haar ziet en je denkt dat ze 16, 17 jaar is, zal niemand dat gek vinden.

Posted 12 oktober 2011 by Cybermum Netherlands in Diesel, mijn Drent, Varia

4 responses to “Doei dippie, dikke doei

Subscribe to comments with RSS.

  1. Gelukkig dat je weer een beetje bent bijgekomen Bea, waar zo’n fijne boswandeling al niet goed voor is. Het mag dan nu mooi weer zijn, maar de bospaden zijn nog kletsnat, dus een paar laarzen is geen overbodige luxe hoor. Inderdaad, kinderen lijken tegenwoordig sneller volwassen dan vroeger, het gaat allemaal razend snel.
    Groetjes van Edward.

  2. Mooi te lezen dat je weer over je dip heen raakte door je wandeling en ook leuk om dan anderen tegen te komen waar je gezellig mee kunt babbelen. Zelf ben ik niet zo’n slecht weer wandelaarster en Mandy is met haar lange haren het dan ook al heel snel beu en loopt met een triest koppetje het liefst richting huis 😉 Die jonge meisjes daar kan je haast de leeftijd niet meer van schatten de meesten lijken echt wel een jaar of 16, maar ik vind het wel geweldig dat zo’n jong ding een snuffelstagedag bij een dierenarts liep, dat moesten ze veel meer doen, goed voor kinderen om al vroeg met dieren te leren omgaan want dat is tegenwoordig helemaal uit! Zo’n apekop van een jaar of 8 verzocht mij eens om Mandy naar binnen te doen toen we samen buiten waren, hij was bang voor die HOND, kijk dan gaat er mij toch wel wat koken Bea!

  3. Nou ja, laat die lamp dan maar zitten Bea. Een boswandeling is idd een probaat middel. Zelf doe ik dat ook regelmatig maar dan op een looppasje, momenteel nog iets te nat maar misschien dit weekend weer.

  4. Ik begrijp je best want weer of geen weer ik ga even de natuur in..zo’n 5km en dan voel ik me herboren.

Geef een reactie

