Wandelen in Hellendoorn   10 comments

Gistermiddag hebben wij gewandeld in een losloopgebied in Hellendoorn met Herma en Boris (1 mnd ouder dan Diesel) en Mirjan met Micky (11 mnd oud). Om er te komen heb ik een complete sightseeing tour gehad. Overal waren omleidingen wegens wegwerkzaamheden en ik ben door hele stukken gereden waar ik van-z’n- lang-zal-die-leven nog nooit geweest was.

Toen wij aankwamen op de parkeerplaats waar we hadden afgesproken, waren de anderen er al, maar zij bleken een soortgelijke tocht achter de rug te hebben.

Mirjan had een boekje met de route bij zich. Boris snauwde zoals gewoonlijk eerst wat tegen Diesel, maar dat zijn we al gewend en eenmaal los was er geen probleem.

Afbeelding

eerst ff snuffelen

Micky en Boris zaten elkaar constant achterna, en als Diesel vond dat Boris het te bont maakte bemoeide hij zich er even mee en dan was het ook weer over.

Afbeelding

Alle drie luisterden ze heel goed en het ging ook heel goed samen.

En het was er erg mooi wandelen, hoewel het boekje een beetje lastig te volgen was. We hebben ons suf gezocht naar “een grote boom met een jeneverbes struik”, maar die zijn we niet tegen gekomen. Dus hebben we zonder specifieke route rondgewandeld. Er was een grote zandafgraving en de hondjes hebben zich dol geamuseerd met de steile hellingen op- en af rennen en vliegen. De heren hebben dikke pret gehad. Op een gegeven moment deed Boris deed de “modder-dans” nog voor, maar daarbij had hij niet echt enthousiaste volgers…

Afbeelding

Afbeelding

Bijna aan het eind van de route heb ik een ongelukje gehad. Stel je voor je staat gezellig te praten met 2 andere dames en ineens knalt er een kanonskogel van 30 kg (Boris), rècht tegen je knie, bijna gelijktijdig met eentje van 20 kg (Micky). Da’s dus 50 kg met een snelheid van ……… Tikkie schuin van vóren dus hè! Dan klap je achterover en je hebt niet echt al te veel spek op je rug. Dat is wat er gebeurde. En dan zegt me daar zo’n Herma iets in de trant van: “dus toch mensen van boven de 65 geen hond meer”. ::evil: Je mag gerust weten dat ik haar met iets heel ernstigs gedreigd heb als ze dat nog eens zou herhalen. ::wink: Enfin, rug en knie zijn ingesmeerd met een stinkzalfje dat heet wordt en ik heb nog een ouwe elastieken kniekous gevonden en die heb ik om de getroffen knie gedaan. Lopen gaat zo-zo, zitten mwuaoh, trap op gaat met beetje hulp van optrekken aan de leuning, trap af is gewoon heel lastig en gaat treetje voor treetje: eerst zere been, dan goeie been ernaast, dan weer zere been en goeie been ernaast. Je ziet het voor je?
Heb op tijd voor ik Diesel weer moest uitlaten even een ibuprofen genomen en heb niet echt geweldig geslapen, omdat ik niet wist hoe ik moest liggen, maar alles zit er nog op en aan dus ….. Of ik morgen mee kan doen aan de ratjetoe weet ik niet, maar ik ga er in elk geval wèl heen en dan zien we wel verder. :-P

Al met al was het hartstikke gezellig en ondanks het ongelukje van deze keer is het voor herhaling vatbaar, (maar dan wel zonder ongelukjes als het ff kan).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik de foto’s gepikt heb van Herma. Zelf was ik zo snugger geweest om mijn fototoestel klaar te zetten, maar het bij vertrek op tafel te laten staan.

10 responses to “Wandelen in Hellendoorn

Subscribe to comments with RSS.

  1. Leuke serie foto’s Bea, vooral het blubberbad is natuurlijk geweldig, thuis even met de tuinslang erover ? en natuurlijk ook de auto wassen 🙂
    Sterkte met je pijnlijke lijf, heb je Diesel al vergeven ?

    Fijn weekend

  2. het spijt boris heel erg …. weet wel dat ze er niks aan konden doen, maar voelt wel beetje rot hoor….

  3. Potjandorie Bea, ze zullen toch tegen je zeggen dat je boven de 65 geen hond zou moeten hebben…..dat zou ik ook niet pikken hoor,hahahaha!
    Ondanks je ietwat ongelukkige aanvaring met 50 kg. viervoeters, is het toch wel een geslaagde wandeling geweest ook al was het wel even zoeken. Een leuke serie foto’s, lekker dollen in de modder.
    Groetjes van Edward.

  4. Echt leuk die foto’s Bea, wat hebben ze een lol gehad, jammer dat jij zo naar bent gevallen maar leeftijd heeft er totaal niets mee te maken hoor meis, toen ik jong was hadden we een rottweiler van 80 kg. en ik woog 42 kg. ik denk dat ik daarom nog steeds last van m’n knie heb 😉 Zelf met die drie kilo hond is het nog gevaarlijk, je zit op je hurken om een foto te nemen en dan krijg je een ruk en spartel ook over de grond, alleen bij jou was het natuurlijk wel met een vaart twee van die jongens, sterkte met je knie! Een heel fijn en zonnig weekend gewenst!

  5. Mooie foto serie met de muiters.Herma was ook niet blijven staan met zo’n aanval.Alleen moet ik er niet aan denken met die modder balen in huis te komen. Maar plezier hadden ze. Veel sterkte met je verwondingen . Fijn weekend Groetjes Anna

    ps Ik vroeg me af of jij een melding krijgt als er een nieuwe foto in mijn web album word geplaatst.

    • Ja, ik krijg idd een melding als jij een nieuwe foto in je webalbum plaatst, omdat ik heb aangegeven dat ik je volg. Als je dat niet prettig vindt, “on-volg” ik je wel hoor. 😉 En je kunt natuurlijk ook zelf instellen wie je diverse albums mag bekijken. 🙂

  6. Pingback: Update knie « Tielestek

Geef een reactie

